La Comunitat Valenciana i Aragó intensifiquen esforços perquè Europa prioritze l'eix cantàbric-mediterrani

El 22 de novembre es decideix si el tram s'inclou en el pla de xarxes transeuropees 2021-2027.

Ximo Puig encapçalarà la delegació valenciana en la jornada “Connectant Europa 2021-2027”, a Brussel·les.
Ximo Puig encapçalarà la delegació valenciana en la jornada “Connectant Europa 2021-2027”, a Brussel·les.

Una delegació encapçalada pel president de la Generalitat, Ximo Puig, participarà aquest dilluns en la jornada “Connectant Europa 2021-2027”, que se celebrarà al Parlament Europeu, a Brussel·les, i a la qual també assistirà una delegació d'Aragó, per a defendre la inclusió del corredor cantàbric-mediterrani en el pla de xarxes transeuropees 2021-2027.

El 22 de novembre es coneixerà si aquest tram Sagunt-Terol-Saragossa estarà en el pla que finançarà les xarxes transeuropees de transport en el sexenni 2021-2027, dotat amb 30.600 milions d'euros. En la primera votació, aquest tram va quedar fora i solament es contempla l'eix atlàntic, per això es van presentar esmenes per part de valencians i aragonesos.

A més del president de la Generalitat, la delegació valenciana està integrada pel president de la Confederació Empresarial, Salvador Navarro; la directora de la Confederació Empresarial, Inmaculada García; el delegat del Consell per a la UE, Joan Calabuig; el vicepresident de la Cambra de Comerç, Vicente Folgado; el president de l'Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez; el secretari general d'UGT, Ismael Sáez; el secretari general de CCOO, Arturo León, i el coordinador adjunt d'Infraestructura i Relacions Institucionals d'Adif, Antonio Vicente Sánchez.

Una infraestructura estatal, prioritària i estructurant

El govern aragonés considera aquest corredor ferroviari “una infraestructura estatal, prioritària i estructurant”, element de prosperitat per a la Comunitat Valenciana, Aragó, Navarra, La Rioja, el País Basc i Cantàbria, territoris que concentren quasi 10 milions d'habitants i al voltant del 21% del PIB espanyol.

Actualment, Adif està invertint 386,8 milions d'euros en el tram Sagunt-Terol-Saragossa, amb un horitzó de finalització d'obres de 2022-2023, i en el qual ja s'han invertit uns 50 milions d'euros. Amb aquestes obres es vol millorar els temps i arribar a realitzar el recorregut en 3 hores i 35 minuts al 2022.

També et pot interessar

stats