Compte arrere per recuperar la gestió pública de les ITV

Els 1.200 treballadors en plantilla passaran a treballar per a la nova societat valenciana de la Inspecció Tècnica de Vehicles

Imatge d'arxiu d'una de les estacions d'ITV de la Comunitat Valenciana / À Punt NTC

El govern de la Generalitat recupera dilluns la gestió de la inspecció tècnica de vehicles, que es va privatitzar l’any 1997, ara fa 25 anys, en una operació per al qual ara s’investiga l’expresident Eduardo Zaplana. El funcionament serà el mateix, però amb gestió de titularitat pública. Els 1.200 treballadors en plantilla passaran a treballar per a la nova societat valenciana d'ITV.

En l'actualitat, la Generalitat i les set empreses concessionàries continuen negociant la reversió pública d'aquest servei. “És un negoci molt suculent i estem trobant moltes reticències” ha reconegut Josep Albert, gerent de la Societat Valenciana d'ITV. Per la seua banda, Ricardo Pérez, president d’Aecova, ha assegurat que espera “que no se'ns sol·licite mitjançant instruccions coercitives que continuem prestant determinats serveis una vegada acabats els contractes”.

De moment, el panorama és complicat per a qui necessita passar la ITV, ja que en moltes d'aquestes estacions no es pot accedir al servei amb cita. A les comarques del nord l'únic punt on això és possible és Vinaròs (Baix Maestrat). “Vaig vindre divendres i m’han donat cita per a hui mateix” ha assegurat als micròfons d’À Punt Notícies un dels usuaris del servei.

La situació, per contra, és diferent de les estacions del Campello (Alacantí), Calp (Marina Alta) i Santa Pola (Baix Vinalopó), on només els queden tres dies de servei. “No ens queda cap altra opció que esperar que retiren les instal·lacions i col·locar-ne de noves” ha explicat Albert.

En principi, la setmana que ve s'habilitarà un web i un telèfon per a sol·licitar cita.

També et pot interessar

stats