Compromís planteja unir València amb Burjassot amb un bulevard verd
La iniciativa presentada per Joan Baldoví i Joan Ribó soterrarà l'L1 i l'L2 de Metrovalència en l'àrea metropolitana
El candidat a la presidència de la Generalitat per Compromís, Joan Baldoví, al costat de l'alcalde de València i candidat a la reelecció per la coalició, Joan Ribó, han anunciat aquest dimarts que plantegen unir la capital valenciana amb Burjassot mitjançant un bulevard verd i soterrar les línies L1 i L2 de Metrovalència en l'àrea metropolitana.
Han presentat la proposta en un acte a València juntament amb les alcaldables per Compromís de Paterna, Godella i Burjassot, Carmen Gayà, Tatiana Prades i Maria Viu.
Aquesta infraestructura "revolucionarà bona part de l'àrea metropolitana, la farà més segura per a la ciutadania i unirà les persones de les quatre poblacions afectades", tal com ha assegurat Baldoví, que ha subratllat que suposa un "redisseny" del futur, amb un projecte "ambiciós però realista".
El candidat a president també ha assenyalat que creuen que aquesta inversió —que xifren en 84 milions d'euros, segons els càlculs de la Politècnica de València— és "necessària". "I si soc elegit president reclamaré que siga un projecte participat entre la mateixa Generalitat i l'Estat, que té un "deute" amb aquesta àrea metropolitana després d'"anys" d'infrafinançament.
Baldoví ha defensat la participació de l'Estat "igual que ha participat en grans infraestructures en altres ciutats, com el metro de Sevilla, creiem que aquesta actuació mereix aquesta col·laboració".
Per part seua, Joan Ribó ha explicat que la proposta passa per "configurar un bulevard verd entre València i Burjassot, que substituirà a l'actual tram de la CV-35 entre els dos termes municipals".
Això implica "adequar" els barris pròxims a l'actual carretera, amb zones enjardinades, i el desmuntatge del conegut com a Pont Trencat, a més de la connexió en superfície d'aquest bulevard amb la rotonda del Castell de Burjassot. Així mateix, "s'adequarà l'enllaç de la CV-35 amb la Ronda Nord per a facilitar les comunicacions entre la ciutat i les poblacions de l'àrea metropolitana", ha detallat.
La mesura de Compromís inclou el soterrament de la línia L2 d'FGV entre l'estació d'Entroncament i Benimàmet (un recorregut que transcorre al llarg d'1,1 quilòmetres), donant continuïtat a la via ja soterrada. Això implica rebaixar la cota del terreny en el tram elevat de la CV-35, que actualment salva les vies de l'L2 d'FGV, i les vies de l'L4 del tramvia, que van en paral·lel.
De la mateixa manera, se soterrarà la via de l'L1 d'FGV entre l'estació de Burjassot i fins a passar el nucli urbà de Godella (incloent-hi l'estació) durant un total de 2,1 quilòmetres, amb la qual cosa es crea un nou bulevard en superfície.
Una solució, segons Ribó, "que milloraria ostensiblement la vida dels habitants de Benimàmet, i posaria fi a la saturació dels accessos a la ciutat que suposa l'actual entrada a València, en forma d'autopista". "Les experiències de crear bulevards en els accessos a les ciutats demostren que produeixen un efecte de laminació del trànsit cap a les diferents destinacions dels trajectes. Per contra, l'actual tipologia de traçat provoca estancaments del trànsit", ha exposat.