Borrell encapçalarà la llista del PSOE en les eleccions europees
El ministre d'Afers Estrangers serà el candidat dels socialistes en els comicis del 26 de maig.
El ministre d'Afers Estrangers, Josep Borrell, encapçalarà la llista del PSOE a les eleccions europees del pròxim 26 de maig, segons han anunciat aquest dimarts des del partit socialista. Dotze anys després de liderar el Parlament Europeu, Borrell deixarà la política espanyola per a tornar a l'Eurocambra com a cap de llista socialista. El PSOE va obrir fa una setmana el seu procés d'elaboració de llistes i les aprovarà definitivament en un comité federal el 17 de març.
El seu fort perfil europeista i la seua defensa del constitucionalisme enfront de l'independentisme a Catalunya en aquesta etapa en el govern de Pedro Sánchez l’havien convertit en el favorit per a ser el cap de llista del PSOE a les eleccions al Parlament Europeu.
Josep Borrell, de 71 anys, té àmplia experiència a Europa, ja que va ser president del Parlament Europeu entre 2004 i 2007. L'actual ministre ja va encapçalar les llistes europees del PSOE el 2004, en què els socialistes van guanyar el PP.
La trajectòria política de Borrell
La trajectòria política de Borrell, un enginyer aeronàutic llicenciat per la Universitat Politècnica de Madrid i doctor en Ciències Econòmiques per la Complutense, arranca en 1975 quan ingressa en les files del PSOE. Nascut a la Pobla de Segur (Lleida), el 24 d'abril de 1947, Josep Borrell ha sigut ministre d'Obres Públiques amb Felipe González (1991-1996), diputat en el Congrés des de 1986 a 2000, president del Parlament Europeu (2004-2007), president de l'Institut Universitari Europeu (2010-2012) i ministre d'Afers Estrangers, des de 2018.
Més llegit
-
Carlos Mazón anuncia la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
-
Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades a El Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan es van separar al pàrquing
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades al Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan van separar-se
-
Dia clau en la investigació de la dana: Maribel Vilaplana declara hui com a testimoni davant de la jutgessa Ruiz Tobarra
-
Quines són les opcions de Mazón? El futur polític del cap del Consell