Les acusacions particulars demanen obrir juí i retirar el passaport a Begoña Gómez per interpretar risc de fuga
El jutge Juan Carlos Peinado convoca les parts i els acusats a una vista prèvia al juí, en què les defenses i la Fiscalia han demanat que s'arxive la causa
Tres hores s'ha prolongat l'audiència prèvia en què les parts s'han pronunciat sobre l'obertura de juí a Begoña Gómez, la seua assessora Cristina Álvarez i l'empresari Juan Carlos Barrabés. Les acusacions populars, que coordina la plataforma ultra Hazte Oír, s'han manifestat afirmativament i han reiterat la petició de retirar el passaport per a evitar que la muller del president del govern espanyol isca del país. Interpreten risc de fuga. També demanen que Góméz i Álvarez compareguen cada quinze dies al jutjat. Mesures cautelars de què exclouen Barrabés.
Les defenses i la Fiscalia demanen que no s'òbriga juí i que s'arxive la causa, perquè entenen que no hi ha delicte. Fonts judicials han confirmat que el magistrat Juan Carlos Peinado no es pronunciarà este dilluns sobre les mesures cautelars.
L'esposa del president del govern espanyol ha accedit a la seu judicial pel garatge i ha entrat vora les 18:20 hores al jutjat d'instrucció número 41, vestida de negre, com en les quatre compareixences anteriors. Fora del recinte judicial, una desena de persones exhibien pancartes al·lusives contra el PSOE, Sánchez i Gómez. Al seu costat hi havia aparcat l'autobús d'Hazte Oír, que lluïx una foto gegant del rostre del president del govern i de Begoña Gómez, acompanyat del lema "La dona de Pedro Sánchez, processada per corrupció".
Les acusacions populars demanen 24 anys de presó per a Begoña Gómez
Esta audiència és el pas previ per a la convocatòria de juí. Peinado imputa Gómez, Álvarez i Barrabés delictes de corrupció en els negocis, malversació, tràfic d’influències i apropiació indeguda. Hazte Oír demana fins a 24 anys a Gómez per estos delictes i 22 a la seua assessora, penes que sumen en conjunt un castic superior al que implicaria un homicidi o algunes tipologies d'assassinat. Per a Barrabés demanen sis anys.
La investigació, iniciada l’abril del 2024, se centra en activitats relacionades amb la càtedra que Begoña Gómez va codirigir a la Universitat Complutense de Madrid, el programari desenvolupat en este àmbit i les funcions exercides per la seua assessora. La Fiscalia ha sostingut durant tot el procediment que no aprecia indicis de delicte i ha sol·licitat reiteradament que s’arxive la causa. Així i tot, el jutge ha donat per acabada la instrucció i defensa que els tres investigats siguen jutjats per un jurat popular, una possibilitat que encara depén de diversos recursos pendents de resolució a l’Audiència Provincial de Madrid.