Els AVE entre Alacant i Madrid acabaran a partir d'aquest dimarts a Chamartín

Aquest canvi de traçat incrementa en quinze minuts el viatge entre les dues ciutats

Un AVE a Atocha
Un AVE a Atocha / À Punt NTC

Els canvis anunciats durant els últims mesos en la línia de l'AVE entre Alacant i Madrid entren aquest dimarts en funcionament. Els serveis AVE que uneixen diàriament Madrid i Alacant eixiran de l'estació Madrid Chamartín-Clara Campoamor, a excepció dels trens Madrid-Alacant-Oriola, que mantindran la capçalera a Madrid Puerta de Atocha, segons Renfe.

L'anunci per part d'Adif del canvi al final de trajecte va despertar crítiques en tots els àmbits de la Comunitat Valenciana. Tant la Generalitat, com l'Ajuntament d'Alacant i el PP, per mencionar-ne alguns, protestaren per aquesta decisió que allarga el trajecte en quinze minuts. El govern espanyol va dir que es tractava d'una mesura temporal ja anunciada fa tres anys, que es demorarà entre sis i set anys. La ministra de Transports, Raquel Sánchez, va explicar al març que, com que no hi ha prou capacitat per a rebre tants trens procedents del sud, sobretot a mesura que vagen entrant nous operadors, a més de Renfe, arran de la liberalització, Adif ja tenia planejat canviar la capçalera d'aquesta línia a Chamartín, i així ho va comunicar als operadors.

És, en tot cas, un canvi al qual el seguiran altres. "El trasllat de la capçalera dels serveis d'alta velocitat Madrid-Alacant/Múrcia a Chamartín és la primera fase de la reorganització del corredor de Llevant, que continuarà al desembre amb el traspàs de la relació Madrid-València, que també mantindrà dos serveis diaris des d'Atocha", va deixar clar Renfe a l'agost.

L'AVE entre Madrid i Alacant es va estrenar el juny del 2013. El flux de passatgers entre les dues ciutats és elevat, entre altres raons, per motius de negoci i de turisme. El compromís del govern espanyol és executar les obres necessàries per a obrir una estació passant al túnel d'alta velocitat que uneix les dues estacions madrilenyes en un període màxim de set anys, moment a partir del qual els operadors ja podrien incloure Atocha com a parada a la línia entre Madrid i Alacant.

També et pot interessar