Ana Barceló, la consellera de la pandèmia
La nova síndica socialista va arribar de manera imprevista a la Conselleria de Sanitat el 2018 per a substituir l'exministra Carmen Montón
Alcaldessa de Saix, secretària general del PSPV a Alacant, diputada a les Corts, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública i ara, com s'havia estat barallant des que Manolo Mata va deixar el seu càrrec, nova síndica del grup parlamentari socialista.
La carrera professional d'Ana Barceló, de seixanta-tres anys, advocada i natural de Saix (Alt Vinalopó), no ha estat exempta de reptes. El 2018 va substituir de manera imprevista Carmen Montón, quan aquesta va canviar la conselleria de Sanitat per un curt lideratge com a ministra, però en aquell moment no sabia que el desafiament més gran encara havia d'arribar.
La covid va arribar el febrer del 2020 a la Comunitat Valenciana, eclipsant qualsevol altre aspecte sanitari, i des d'aquell moment Barceló es va convertir en la cara visible de l'actualitat pandèmica. Les peticions de dimissió per part de l'oposició política, del personal sanitari i sociosanitari o de la població en general han sigut contínues des de l'aparició del virus. De fet, la justícia va condemnar la conselleria per no protegir el personal i per discriminar la sanitat privada.
Comença ara una nova etapa política i enrere deixa la gestió de les vacunes, element clau per a reduir la mortalitat de la covid, o la reversió a la gestió pública de departaments privatitzats, com el de la Ribera i el Vinalopó i el de la Marina, que es troba en la fase inicial del procés.
Més llegit
-
Esforç sense premi per al Llevant contra el Celta (1-2)
-
Maribel Vilaplana es recupera a sa casa després de patir un quadre d'ansietat, poques hores abans de declarar davant la jutgessa de la dana
-
Les associacions de víctimes de la dana es concentren davant del Palau de la Generalitat
-
Mazón compareixerà demà per a informar del seu futur polític després de parlar diverses vegades amb Feijoó
-
Les víctimes escridassen Mazón a l'inici i al final del funeral per la dana
-
Presó per a la conductora del cotxe que va caure a l'aigua a Gandia i en el qual va morir una jove