Acte de precampanya de Compromís amb Mónica Oltra dos dies després de la seua imputació
Si bé la jornada estava prevista abans de la decisió judicial, el partit comptarà amb la vicepresidenta del Consell en aquest acte públic
La coalició Compromís ha convocat aquest dissabte un acte públic a València sota el lema “Cap al tercer botànic”, on s’espera que enceten la precampanya política cap a una renovació del pacte de govern autonòmic amb el PSPV i Unides Podem.
L’acte, que se celebrarà al Tram 9 del riu Túria, entre el pont de les Flors i el d’Exposició, tindrà lloc entre les 11:00 i les 13:00 hores i comptarà amb la presència i participació de la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra.
Si bé la convocatòria estava prevista abans de la decisió del TSJCV sobre la imputació d'Oltra, el partit ha continuat mostrant-li el seu suport i, de fet, s’espera la seua intervenció al costat de l’alcalde de València, Joan Ribó; el diputat en el Congrés per Compromís, Joan Baldoví; la secretària general i coportaveu del partit, Àgueda Micó i el portaveu adjunt del grup parlamentari en les Corts, Juan Ponce.
La imputació d’Oltra com a escenari de fons
Mónica Oltra ha descartat aquest divendres presentar la dimissió tot i la imputació, ja que segons ha assegurat, “la resolució diu que no hi ha proves directes en contra meua”.
Precisament aquest divendres la coportaveu de Compromís, Àgueda Micó, ha advertit en els micròfons de Les notícies del matí que la línia roja per a demanar la dimissió d'Oltra serà el final del procés judicial, que a parer seu acabarà exculpant-la. Fins al moment, ha comptat amb el suport del cap del Consell, Ximo Puig, qui ha assegurat “respectar la justícia i els seus procediments”.
Àgueda Micó ha afegit que si finalment és el cap del Consell qui la destitueix, "suposaria un trencament" de la coalició que sustenta el Botànic.
Més llegit
-
El Consell confia a tancar un acord amb els docents i defén que la seua oferta suposa un “esforç gegant”
-
Segona setmana de vaga indefinida en l'ensenyament amb la mirada posada en la reunió d'esta vesprada entre els sindicats i Educació
-
Zapatero assegura que no ha fet "mai" gestions a favor de Plus Ultra i diu que col·laborarà amb la justícia
-
La planta d'Almussafes fabricarà a partir del 2028 el Ford Bronco
-
La periodista Maribel Vilaplana en la comissió de la dana del Congrés: “Ho vaig explicar tot en seu judicial”
-
El dispositiu de platges de València comença este dimarts amb 200 efectius i polseres identificatives per a menors