Els Estats Units i l'Iran s'enroquen en una guerra que torna a disparar el preu del petroli

Trump assegura que les negociacions amb Teheran van bé, però alhora confessa que li agradaria apropiar-se del petroli iranià

L'Iran ha atacat la refineria israeliana de Haifa / À Punt NTC

Els Estats Units i l'Iran s'enroquen en una guerra que dura ja 31 dies i que torna a disparar el preu del petroli. En part, pels dubtes creats pel president de la Casa Blanca, Donald Trump, qui ha assegurat que les negociacions amb Teheran van bé, però alhora ha confessat que li agradaria apropiar-se del petroli iranià.

Un mes d'atacs han deixat clar que l'energia és objectiu i botí en esta guerra. I no només per atacs com el d’este dilluns al matí, quan la refineria de Haifa, per on passa el 64% de petroli que processa Israel, s’ha encés en flames. 

També per les últimes declaracions de Donald Trump: després d'assegurar que les negociacions amb l'Iran van bé i que li han deixat passar vint petroliers, ha confessat en el Financial Times que el que preferix és quedar-se amb el petroli iranià; l'estratègica illa de Kharg és una de les que està en el punt de mira. 

Estes últimes declaracions han apujat el preu del petroli a màxims en esta crisi i han molestat l'Iran. Teheran acusa Washington d'estar negociant mentre planeja una invasió terrestre, conscient que el Pentàgon ja té més de 50.000 soldats desplaçats a la zona. Qualifica d'excessives i irreals les peticions nord-americanes. 

D’altra banda, ha confirmat la mort del militar que va ordenar el bloqueig de l'estret d'Ormuz; difonen la imatge del moment amb el qualificatiu d'històric. L’exèrcit resistix, amb menys onades de bombardejos però més precisos. Míssils iranians han impactat en una base aèria a l'Iraq i un a base militar a Kuwait, on quinze soldats han quedat ferits.

També et pot interessar

stats