El Vaticà instal·la el fumeral que anunciarà el nou papa
El 7 de maig comença el conclave a la Capella Sixtina per a triar el successor del papa Francesc
Els bombers han instal·lat este divendres el fumeral en el sostre de la Capella Sixtina amb motiu del conclave, que s'iniciarà el 7 de maig, per a triar al nou papa i pel qual eixirà el fum negre o blanc que anunciarà el resultat de les votacions dels cardenals. Es preveu que ja fins i tot este divendres es facen algunes proves per a comprovar que la xemeneia funciona.
La Capella Sixtina va tancar al públic dilluns passat per als preparatius del conclave en el qual els 133 cardenals de menys de 80 anys, davant l'imponent Judici Universal de Miquel Àngel, votaran els seus candidats per a succeir Francisco.
Per a això, s’ha de preparar la capella, disposant les taules i els bancs per als debats dels purpurats, i s'ha instal·lat el fumeral amb el qual anuncien al món el resultat de la votació cremant les paperetes. El fum negre indicarà a l'exterior que no hi ha hagut acord mentre que la fumata blanca, que s'aconsegueix afegint una substància química, anunciarà que s'ha triat a un nou papa amb dos terços dels consensos, que en esta ocasió seran 89 vots.