Una televisió del Marroc premia la publicitat no sexista
Es valoren les campanyes que mostren una dona activa, connectada, moderna i que decideix sobre la seua vida.
Una cadena de televisió marroquina ha impulsat un concurs per a reconéixer l'anunci publicitari que millor contribuïsca a la igualtat entre dones i homes i a trencar estereotips. El premi serà l'emissió gratuïta del reclam publicitari en la televisió.
Segons la cadena 2M, es valoren les campanyes que mostren una dona activa, connectada, moderna i que decideix sobre la seua vida en contextos que van més enllà del domèstic. Per ara, hi ha 23 anuncis preseleccionats, i alguns d'ells mostren homes realitzant tasques tradicionalment femenines, com ara la neteja de la casa.
Fa dos anys, aquesta mateixa televisió va haver de demanar perdó per emetre un tutorial de maquillatge per a dones maltractades, en el qual ensenyava a dissimular els senyals en la cara.
El Marroc, un país tradicionalment masclista, va fent passos cap a la igualtat de gènere. Al setembre, va entrar en vigor la llei que criminalitza la violència masclista, que, per primera vegada, castiga l'assetjament sexual al carrer.