Ucraïna destrueix avions i edificis a l'ocupada Crimea, segons imatges via satèl·lit
Les pèrdues russes afecten la base aèria de Belbek, situada a la ciutat portuària de Sebastòpol, la més important de la península de Crimea
Tres avions russos han sigut destruïts i diversos edificis han quedat danyats per atacs ucraïnesos a la base aèria de Belbek, a la península de Crimea, ocupada per Rússia des del 2014, segons imatges via satèl·lit obtingudes per la cadena CNN.
Les pèrdues russes afecten la base situada a la ciutat portuària de Sebastòpol, la més important de la península de Crimea, i es van captar este dimecres després de dos dies seguits d'atacs ucraïnesos a la zona.
En les imatges captades per l'empresa estatunidenca BlackSky i la companyia de tecnologia espacial Maxar es poden veure dos avions cremats en la principal línia de vol de Belbek, i un tercer estacionat en un terraplé de protecció, explica la CNN. Les imatges també mostren un edifici destruït i un altre pròxim que ha patit danys importants.
La cadena estatunidenca recorda que Mikhaïl Razvozhaev, governador de Sebastòpol designat per Rússia, va admetre en Telegram que els russos "van repel·lir amb èxit un atac enemic massiu contra Sebastòpol".
Razvozhaev va dir que "desenes" de vehicles aeris no tripulats i "més de cinc drons marins van ser destruïts". La ciutat va patir un tall parcial d'energia a causa de la caiguda d'enderrocs de drons sobre una subestació elèctrica, va afegir.
Malgrat això, cap de les imatges del satèl·lit mostra signes que un magatzem de míssils o armes d'artilleria hagen sigut impactats, o que hi haja hagut detonacions secundàries.
Avanç de l'exèrcit rus
L'exèrcit rus està aconseguint avançar a l'est d'Ucraïna en les últimes setmanes a causa de la falta de material de Kíiv, que reclama més subministraments als seus aliats per a contrarestar l'ofensiva.
Ucraïna, no obstant això, està ampliant els seus atacs sobre el mar Negre i l'ocupada península de Crimea amb míssils i amb drons que han causat danys importants en la flota de Moscou i en algunes de les instal·lacions del seu exèrcit.
Més llegit
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Condemnen a tres anys i mig de presó el capità del vaixell naufragat a Indonèsia en què van morir quatre valencians
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
El professorat enceta este dilluns la tercera setmana de vaga indefinida
-
L'alcaldessa de Torrent va dir a Mompó a les 18 h que s'havia desbordat el barranc de l'Horteta i a Argüeso a les 19 h que hi havia un mort