Trump, traslladat a un hospital per “precaució” després de donar positiu de Covid-19
El president dels Estats Units es troba “amb bon ànim i amb símptomes lleus”
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha sigut traslladat a l’Hospital Walter Reed Military Medical Center de Maryland després d’haver donat positiu de coronavirus, segons ha informat aquest divendres la Casa Blanca.
"El president Trump està amb bon ànim, té símptomes lleus i ha treballat durant tot el dia. Per precaució i per recomanació del seu metge i experts, el president treballarà des de les oficines presidencials de l’Hospital Walter Reed els pròxims dies", ha anunciat la portaveu de la Casa Blanca, Kayleigh McEnany en un comunicat.
Aquest divendres el mateix Trump ha notificat en el seu compte de Twitter que havia donat positiu.
"Aquesta nit, la primera dama i jo mateix hem donat positiu en Covid-19. Comencem el nostre procés de quarantena i recuperació immediatament. Junts ho superarem!", ha escrit Trump en la xarxa social de la qual és assidu.
En una entrevista en la cadena de televisió Fox News, Trump havia anunciat hores abans que ell i la seua dona havien decidit sotmetre's al test després que una de les seues col·laboradores més estretes, Hope Hicks, donara positiu. Hicks va viatjar en l'Air Force One amb el president a Minnesota, durant un míting de campanya i a Cleveland (Ohio), on es va celebrar el primer debat electoral amb el candidat demòcrata Joe Biden. El mateix avió el compartiren al voltant de vint persones, entre col·laboradors de la Casa Blanca i familiars de Trump.
A Trump i a Hickes se'ls ha vist sense mascareta en diferents moments del viatge. El president dels Estats Units no sol usar-la en públic i es va burlar de la seua utilitat fins a les acaballes de juliol, quan va canviar de discurs, coincidint amb un nou rècord de contagis al país.
D'altra banda, el contagi de Trump ofereix una nova evidència de l'escassa efectivitat de la hidroxicloroquina per a la prevenció o el tractament de la Covid-19. Tant el president dels EUA com el del Brasil, Jair Bolsonaro, han fet proselitisme del seu ús per a protegir-se contra una infecció per coronavirus. Els dos, però, han acabat contagiant-se.
El positiu impacta de ple en la campanya presidencial nord-americana, els comicis de la qual estan previstos per al pròxim 3 de novembre.
Més llegit
-
L’alcalde de la generació Z i un dels més joves d'Espanya: Jaime Ruix governarà la Pobla de Vallbona amb 26 anys
-
El professorat enceta este dilluns una tercera setmana de mobilitzacions
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Les infeccions sexuals es disparen entre els majors de seixanta anys
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
València instal·la deu radars a les principals rondes per a reduir els accidents greus
Més vist
-
23.05.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Animalades, un món bestial | Amb gust o sense
-
Los santos inocentes
-
Certamen Provincial de Bandes Diputació de València 2024 Secció Primera: Unió Artística Musical de Montroi
-
Així va ser el desplaçament de l'afició granota a Sevilla
-
24.05.2026 | Informatiu nit | L'oratge