El secretari general de l'OEA assegura que no descarta una intervenció militar contra Maduro
L’Organització d’Estats Americans demana a la comunitat internacional un esforç especial per a intentar frenar la crisi de Veneçuela.
Luis Almagro, el secretari general de l’Organització d’Estats Americans (OEA), en roda de premsa conjunta amb el director executiu per a les amèriques de Human Rights Watch, José Miguel Vivanco, i el canceller colombià, Carlos Holmes Trujillo; ha fet una crida a la comunitat internacional per a “fer especials esforços per a aconseguir recursos addicionals que signifiquen una aportació financera a aquesta procés”. Segons Almagro, “La comunitat internacional és responsable i no pot permetre una dictadura a Veneçuela”. És per això que el secretari considera que no es pot descartar una intervenció militar contra el govern de Madurdo.
Alhora, Vivanco ha manifestat que “aquesta crisi migratòria no té precedents en la historia contemporània d’Amèrica Llatina” i que en particular Colòmbia està ajudant gràcies “a un programa de regularització de més de 600.000 veneçolans”. El director executiu assegura que els migrants del país veí tenen accés als serveis públics, especialment a la salut.
El canceller Trujillo ha agraït a l'OEA el “paper d’articulació” que està fent amb les iniciatives de Colòmbia i els altres països de la regió. Assegura que continuaran “tocant a les portes del món sencer per crear les condicions que permeten a Colòmbia afrontar aquesta crisi migratòria”.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana