Rússia posa un reactor de Zaporíjia en parada calenta per a fer una inspecció programada d’un altre
L'Organisme Internacional de l'Energia Atòmica confirma que estava informat de la maniobra
L'operador rus de la central nuclear ucraïnesa de Zaporiyia, la major central nuclear europea, ha posat en estat de parada en calent el reactor número 4 d’aquesta instal·lació per a fer una inspecció tècnica, ja programada, d’una altra unitat i mantindre el subministrament de vapor per a la planta. Així ho ha confirmat Rússia, que ocupa aquestes instal·lacions des del 4 de març de l’any passat, a través del canal de Telegram.
Fonts russes van concretar que aquesta iniciativa permetrà “dur a terme una inspecció tècnica programada de l'equip del reactor número 5”. “Per a proporcionar vapor per a les pròpies necessitats de l'estació, el reactor número 4 es va transferir a l'estat de parada en calent”, han puntualitzat.
El director general de l'Organisme Internacional de l'Energia Atòmica, Rafael Grossi, ha explicat en un comunicat que l'organització amb seu a Viena ha sigut informada dels plans russos. “La planta ha iniciat la transició prevista de la unitat 4 del reactor de parada en fred a calent i s'ha informat els experts de l'OIEA que s’han realitzat les proves pertinents i que la unitat s'està calfant”, va assenyalar.
Quan es faça, va afegir, la unitat del reactor 5, que estava fins ara en parada en calenta, es col·locarà en parada en fred per a realitzar activitats de manteniment preventiu, que només són possibles en eixe estat.
L'OIEA ha explicat prèviament que la planta utilitza el vapor generat per un reactor en parada en calent per fins de seguretat nuclear, inclòs el processament de restes radioactives líquides recol·lectats en tancs d'emmagatzematge.
Més llegit
-
Quaranta detinguts i un menor denunciat per violació en la nit de Sant Joan a València, amb 75.000 persones a les platges
-
Fins quan serà festiu el 24 de juny a la Comunitat Valenciana?
-
L'onada de calor deixa màximes de 39,6 °C a Anna i la segona nit de Sant Joan més càlida de la sèrie històrica
-
Troben el cadàver d'un home a l'aparcament d'un centre comercial de Xàtiva dins d'un cotxe que no era seu
-
La UDEF assenyala que Zapatero va cobrar 200.000 euros per mediar amb el govern de Bolívia a favor d'una empresa
-
Fogueres i festes omplin les platges de nord a sud en una nit de Sant Joan marcada per la calor
Més vist
Més escoltat
-
23.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
22.06.2026 | ‘Que nada nos pare’, el curt que visibilitza l’acompanyament en el càncer a través de l’esport
-
22.06.2026 | Les notícies del migdia
-
24.06.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
24.06.2026 | Les notícies del matí