Rubio assegura que Maduro s'enfrontarà a la justícia i no hi haurà més atacs a Veneçuela

Maduro i Flores seran jutjats als EUA per narcoterrorisme, segons la fiscal general dels EUA

Maduro en una compareixença passada en l'assemblea nacional veneçolana
Maduro intervé en una compareixença a l'Assemblea Nacional de Veneçuela / Carlos Garcia Rawlins (Reuters)

El secretari d'Estat dels Estats Units, Marco Rubio, ha assegurat este dissabte que han arrestat Nicolás Maduro i que s'enfrontarà a un juí penal. A més, ha afegit que ara que han capturat el líder veneçolà no s'esperen noves accions militars al país, segons ha afirmat el senador republicà Mike Lee després d'una conversa.

"M'ha informat que Nicolás Maduro ha sigut arrestat per personal estatunidenc per a enfrontar-se a un juí per càrrecs penals als Estats Units i que les accions militars que hem vist esta nit han sigut per a protegir i defensar aquells que executaven l'orde d'arrest", ha indicat en X el senador Lee sobre la seua conversa amb Rubio.

Rubio ha informat que Maduro i Flores estan acusats formalment de quatre càrrecs als Estats Units. Per part seua, la fiscal general estatunidenca, Pam Bondi, ha assegurat que els jutjaran en un tribunal federal de Nova York i ha recordat que, des del 2020, sobre el mandatari del país del Carib pesa una acusació formal per diversos càrrecs, incloent-hi el de conspiració per al narcoterrorisme.

Els EUA neguen la il·legalitat de l'atac

El senador republicà ha assegurat que este mode d'operar està dins de l'autoritat presidencial consagrada en la Constitució per a "protegir personal estatunidenc d'atacs imminents", malgrat que el poder de declarar la guerra a un altre país recau en el Congrés. Lee ha assegurat que Rubio li va dir en la seua crida que "no anticipa noves accions (militars) a Veneçuela ara que Maduro està sota custòdia".

El president estatunidenc, Donald Trump, ha confirmat que els Estats Units han dut a terme "amb èxit un atac a gran escala contra Veneçuela i el seu líder, el president Nicolás Maduro, que ha sigut, juntament amb l'esposa, capturat i tret del país per aire". A més, Trump ha afegit que "l'operació s'ha dut a terme amb les forces de l'orde dels Estats Units" i que donarà més informació al llarg de dissabte en una roda de premsa a les 11 del matí (16:00 a Espanya) des de Mar-a-Lago (Florida).

També et pot interessar

stats