Quines multinacionals han trencat relacions comercials amb Rússia?

Marques de tots els sectors han prés la decisió de tancar els negocis, preocupades per mantindre la reputació

Quines multinacionals han trencat relacions comercials amb Rússia? / À Punt NTC

Les multinacionals han anat a poc a poc trencant relacions amb Rússia, i això a pesar de les grans pèrdues que han d'assumir. Ho fan preocupades per mantindre'n la reputació, però també, pels problemes que tenen ara mateix per a fer qualsevol tipus d'operació, a conseqüència de les sancions.

Dia rere dia, marques de tots els sectors fugen del país. Volkswagen, BMW o Ford, de la indústria automobilística. Gegants energètics com BP, Shell i Galp són només alguns dels noms que han hagut de triar bàndol. 

Com explica Enrique Pernía, membre del Club de Màrqueting del Mediterráneo i CEO de Kártica, és necessari que les marques prenguen una decisió, es posicionen, en un context com l’actual. “Les marques han de ser conseqüents amb la seua filosofia i els seus valors”, ha manifestat. 

També han trencat relacions amb Rússia grans empreses tecnològiques: Microsoft, Google i Disney o Netflix en el sector audiovisual. També les xarxes socials hi han pres mesures, davant el bloqueig del govern rus. 

Als carrers, les botigues de les grans marques romanen tancades, només Inditex en té allí més de 500. Són desenes les grans marques de roba que han decidit tancar les portes, i s'enfronten a pèrdues milionàries. Posen per davant està la seua reputació, i també hi ha altres motius, com les dificultats per operar amb les sancions actuals. 

També n'hi ha que han decidit quedar-s'hi. És el cas de Danone, amb un 6% dels beneficis que venen del mercat rus. 

A més de les pèrdues, s'enfronten a les amenaces russes. El Kremlin ha arribat a anunciar que confiscarà els béns dels estrangers sospitosos d'atacar els drets de la ciutadania russa.

També et pot interessar

stats