Obri a Los Angeles la primera tenda física de roba d'Amazon
S'anomena Amazon Style, ven peces per a dona i home, compta amb vestidors interactius i funciona amb un sistema de codis QR
El gegant del comerç electrònic Amazon ha obert aquest dimecres la primera botiga física de moda i complements de la marca en un centre comercial de Los Angeles, als Estats Units. Batejada com Amazon Style, funcionarà com a projecte pilot abans de decidir els plans d'expansió.
La tenda ven roba de dona i home, sabates, accessoris i productes de cosmètica amb la peculiaritat que en el local només hi ha una exposició de productes que el client haurà d'escanejar amb el telèfon mòbil mitjançant un codi QR. Després és quan es pot triar model i talla, que automàticament s'envia des del magatzem a un vestidor personalitzat.
Els quaranta provadors de l'establiment estan equipats amb pantalles tàctils des de les quals és possible demanar altres productes, talles o colors. També deixar ressenyes dels articles, així com sol·licitar recomanacions. La gran majoria del catàleg d'Amazon Style està integrat per marques externes però també oferirà peces de la pròpia col·lecció de la firma capitanejada per Jeff Bezos.
Situat en el centre comercial The Americana at Brand, un dels més grans del comtat de Los Angeles, el negoci comparteix espai amb altres gegants de la moda com són H&M, Zara i Nordstrom. Firmes com Nike, American Eagle i Zara ja han inaugurat comerços amb vestuaris interactius i codis QR.
La directora d'Amazon Style, Simoina Vasen, ha destacat que, igual que el portal de comerç electrònic d'Amazon, la botiga disposarà d'un sistema d'algoritmes per a oferir recomanacions personalitzades als usuaris i, a més, les etiquetes canviaran els preus al mateix temps que la pàgina web.
L'obertura de Amazon Style arriba setmanes després que la companyia tancara mig centenar de botigues i llibreries als Estats Units per a centrar-se en altres negocis físics com la moda i l'alimentació a través de les tres cadenes de supermercats amb què compta: Amazon Fresh, Whole Foods Market i Amazon Go.
De moment l'empresa, que el trimestre passat va registrar unes pèrdues de 3.844 milions de dòlars, no ha decidit els plans d'expansió d'Amazon Style als Estats Units ni en altres parts del món.