El Nobel de Física és per a Clarke, Devoret i Martinis pels seus descobriments sobre fenòmens quàntics
És el segon d’estos guardons que es coneix, després d’anunciar-se el de Medicina este dilluns

El Premi Nobel de Física és enguany compartit. L’Acadèmia Sueca de Ciències ha atorgat este guardó a John Clarke, Michel H. Devoret i John M. Martinis pels seus avanços sobre els fenòmens quàntics. Concretament, la institució ha volgut reconéixer el seu “descobriment de la tunelització mecànica quàntica macroscòpica i la quantificació d'energia en un circuit elèctric”, com assenyalava al seu compte d'X.
Segons han especificat des d’esta acadèmia, els tres guardonats van arribar a la seua troballa després de les investigacions sobre un xip que va revelar la física quàntica en acció.
Setmana de reconeixements
El Nobel de Física és el segon d’estos prestigiosos guardons que es coneix enguany, després que s'anunciara dilluns el de Medicina i a l'espera que es coneguen els pròxims dies els llorejats de Química, Literatura, de la Pau i, finalment, el d'Economia, dilluns que ve.