Israel ultima la invasió total de la Franja de Gaza amb la mobilització de 60.000 reservistes

El govern de Netanyahu ignora l'última proposta de treva acceptada per Hamàs mentre augmenta la pressió dels mediadors internacionals

Soldats d'Israel al costat d'un tanc en la frontera amb la Franja de Gaza / Amir Cohen (Reuters)

L'exèrcit d'Israel ha activat la fase inicial de l'operació per a ocupar completament la Franja de Gaza, amb la presa definitiva de la Ciutat de Gaza. El ministre de Defensa del país, Israel Katz, ha confirmat este dimecres l'aprovació del pla militar per a executar l'assalt total del nucli poblacional més gran de l'enclavament palestí, on malviuen vora un milió de persones.

Amb este objectiu, el govern liderat per Benjamin Netanyahu ha emés vora 60.000 ordes de reclutament per a soldats en la reserva, i 40.000 més rebran instruccions de continuar operatius. Mentrestant, diuen estar estudiant l'última proposta d'alto el foc acceptada per Hamàs, enmig de pressions dels mediadors internacionals. "Conquistarem Gaza i aniquilarem tot el que encara continua en vigor", avisa el ministre de Finances israelià.

Un oficial de l'exèrcit sionista citat per EFE ha confirmat este dimecres que l'exèrcit ja ha començat els preparatius per a expandir l'ofensiva cap a la Ciutat de Gaza. Esta incursió forçaria el desplaçament d'un milió de persones i agreujaria la crisi humanitària. El militar no ha precisat quan començaran les evacuacions ni quan ingressarien les tropes en el nucli urbà, però ha aclarit que l'operació es desenvoluparà en diverses fases. Mitjans israelians assenyalen que els combats podrien prolongar-se fins a principis de 2026.

Més de 62.000 palestins morts

Mentrestant, la població de Gaza intenta sobreviure a un infern i buscar queviures per a no morir de fam. Des que va començar la invasió d'Israel el 7 d'octubre del 2023 més de 62.000 palestins han mort, quasi 19.000 xiquets i xiquets. A més, el 25% dels pacients que atén Metges sense Fronteres presenta símptomes de desnutrició.

L'escassetat de menjar s'ha convertit en letal. El nombre de persones que han mort en la Franja de Gaza mentre buscaven ajuda humanitària ja supera els 2.000, segons les dades publicades este dimecres pel Ministeri de Salut de Gaza, controlat per Hamàs. Són persones als qui els colpeja el foc enemic mentre tractaven d'aconseguir alguna cosa per a dinar en els punts de repartiment de la polèmica Fundació Humanitària per a Gaza (GHF) o en els encreuaments per on passen els pocs camions de l'ONU i altres organitzacions que arriben a l'enclavament. I 270 han perdut la vida per desnutrició, entre ells 112 criatures.

També et pot interessar

stats