Evacuen el primer ministre japonés per una explosió mentre visitava un port
Segons testimonis, un home, ja detingut ha llançat un objecte cilíndric quan Fumio Kishida es preparava per a donar un discurs
El primer ministre japonés, Fumio Kishida, ha sigut evacuat aquest dissabte al matí després que es produïra una explosió mentre visitava el port de Saikazaki de la ciutat de Wakayama (a l'oest del Japó). Ni el mandatari ni els assistents han resultat ferits.
La suposada explosió ha tingut lloc al voltant de les 11:30 hora local (3:30 del dissabte a Espanya) quan Kishida es preparava per a donar un discurs.
Les autoritats han detingut a l'acte el presumpte responsable del llançament, segons testimonis presencials, d'un objecte cilíndric que ha esclatat de manera similar a una bomba de fum.
El mandatari es trobava al port per a donar un discurs en suport a la campanya electoral d'un dels candidats del seu partit, el governant del Partit Liberal Democràtic, quan el sospitós ha llançat el suposat objecte explosiu a la zona.
L'agenda del mandatari d’aquest dissabte podria veure's afectada. A més del discurs a Wakayama, n'incloïa un altre davant de l'estació de tren d'aquesta ciutat i, finalment, un altre acte a la prefectura de Chiba, a l'est de Tòquio, a la vesprada.
Els discursos polítics a peu de carrer són freqüents al Japó, un país amb una taxa de criminalitat molt baixa, encara que el juliol passat l'exmandatari japonés Shinzo Abe va ser assassinat amb un tret per l'esquena amb una arma de foc de fabricació casolana mentre pronunciava un discurs electoral a la ciutat de Nara.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12 hores
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions