Espanya evacua 297 col·laboradors afganesos més que arribaran dimecres a Madrid
Es tracta del grup més nombrós des de la passada tardor quan es compleix un any de l'aniversari de la caiguda de Kabul
Espanya ha evacuat un nou grup de 297 excol·laboradors afganesos que arribaran aquest dimecres a Madrid, en una operació que coincideix amb el primer aniversari de la caiguda de Kabul, segons han assegurat a EFE fonts diplomàtiques.
Està previst que aquest nou grup d'excol·laboradors afganesos i les seues famílies arriben a la base aèria de Torrejón de Ardoz (Madrid) en un avió procedent d'Islamabad (Pakistan).
Les fonts confirmen així la informació publicada per El País i avançada per La Vanguardia respecte al trasllat a Espanya d'aquest grup d'antics col·laboradors dels departaments d'Afers Estrangers i Defensa a l'Afganistan i que van arribar al Pakistan després de la caiguda de la capital afganesa en mans dels talibans.
Fins ara, Espanya ha evacuat al voltant de 3.000 persones des de l'Afganistan, dos terços de les quals en els prop de vint vols que van partir de Kabul entre el 16 i el 27 d'agost del 2021 en el marc de l'operació de rescat per l'ascens dels talibans al poder.
Més llegit
-
Entre 2 °C i 4 °C menys
-
Educació vol prioritzar els autors valencians en el currículum de batxillerat i l'STEPV denuncia que s'hi deixaran fora els catalans i els balears
-
Dimarts assolellat i amb temperatures primaverals
-
El Constitucional estudiarà la decisió del Govern d'Espanya de no presentar pressupostos durant tres anys
-
La Comunitat Valenciana, tercera autonomia amb més hores extres sense compensar
-
El Villarreal reacciona ràpidament per a emportar-se el duel valencià (2-1)