Què hi ha en joc en les eleccions de mig mandat als Estats Units
Si els demòcrates perden el control de qualsevol de les dues cambres, els republicans podran bloquejar l'activitat parlamentària i serà el final del projecte polític de Joe Biden
En les eleccions del pròxim 8 de novembre als Estats Units es renova el Congrés i part del Senat, a més de votar-se la reelecció de les cambres estatals i nombrosos càrrecs locals en diferents estats, com els governadors o els fiscals estatals, entre molts altres.
Als Estats Units les anomenen eleccions de mig mandat perquè tenen lloc en l'equador de la legislatura, però són com unes eleccions generals.
Es renova per complet la Cambra de Representants on els demòcrates tenen una ajusta majoria de nous escons i també un terç del Senat on les coses estan encara més ajustades, hi ha un empat a 50 escons, que sol desfer la vicepresidenta Kamala Harris amb el seu vot de qualitat.
Si els demòcrates perden el control de qualsevol de les dues cambres, els republicans podran bloquejar l'activitat parlamentària i serà el final del projecte polític del president, Joe Biden.
Un referèndum a la gestió de Biden
Així que aquestes eleccions són també una espècie de referèndum sobre la gestió del president i Biden arriba en un moment de popularitat molt baix, d'entre el 30 i el 40% per moltes raons: la pujada dels preus, el desastre de la retirada de l'Afganistan i també el seu delicat estat de salut.
Per si faltava alguna cosa, alguns candidats republicans avisen que no es comprometen a acceptar una possible derrota. Això està elevant moltíssim la tensió política i hi ha por de nous episodis de violència.
El president Biden avisa una altra vegada que la democràcia als Estats Units està en perill per la gran quantitat de candidats republicans que encara neguen els resultats de les últimes eleccions. Per la seua banda, Donald Trump torna a insinuar que es presentarà a president dels Estats Units.
Més llegit
-
Dos associacions de víctimes de la dana i artistes valencians alcen la veu en “Lladres de sobretaula”
-
Arriba Benjamin
-
Troben a Manises un cadàver que podria ser un dels tres desapareguts en la dana fa un any
-
La investigació apunta que el cadàver trobat en un contenidor a Castelló de la Plana és de l’exmarit de l’alcaldessa d’Almassora
-
El Consorci d'Assegurances aprova la baixa definitiva dels cotxes desapareguts en la dana del 2024
-
Juan Roig (Mercadona): "El problema no és pagar molts impostos, sinó com es gestionen"
Més vist
Més escoltat
-
22.10.2025 | 90 minuts
-
22.10.2025 | Les notícies del matí
-
21.10.2025 | Carmen Amoraga i Maxi Roldán presenten “Lágrimas de barro”
-
22.10.2025 | "True crime", amb Santiago Álvarez | Noves revelacions sobre la fugida d’Antonio Anglés
-
21.10.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
22.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part