Caces de l'OTAN abaten un dron sobre Letònia

És la segona vegada enguany que caces de l'OTAN intercepten un dron desviat en l'espai aeri d'este país

Un dron dels utilitzats en la guerra a Ucraïna, en arxiu
Un dron dels utilitzats en la guerra a Ucraïna, en arxiu / Reuters

Caces de l'OTAN han abatut a primera hora d'este divendres un dron sobre el nord-est de Letònia que havia entrat en l'espai aeri com a resultat de la guerra electromagnètica de Rússia, segons han informat les Forces Armades del país bàltic en un comunicat.

El van abatre caces de la Missió de Policia Aèria del Bàltic de l'OTAN a la regió de Balvi. Han enviat soldats i policies a buscar les restes del dron abatut.

L'alerta va portar centenars de pelegrins, reunits per a la festivitat religiosa catòlica més gran del nord d'Europa, a buscar refugi mentre sonava l'alarma dels telèfons mòbils al voltant de les 4 de la matinada. Una alerta va advertir d'amenaces per a l'espai aeri a les regions d'Augšdaugava, Preiļi, Rēzekne, Balvi i Alūksne. És la segona vegada enguany que caces de l'OTAN intercepten un dron desviat en l'espai aeri letó.

Precedents als tres països bàltics

El 8 de juny caces francesos de l'OTAN van abatre un dron extraviat llançat des d'Ucraïna i desviat per contramesures russes. Els tres països bàltics han patit diversos accidents de drons i incursions en el seu espai aeri. Al maig F-16 romanesos de la missió de l'OTAN van abatre un dron desviat sobre Estònia.

L'incident més greu va ocórrer també al maig a Letònia, quan dos drons van caure en una instal·lació d'emmagatzematge de petroli buida a la ciutat de Rēzekne, a l'est del país, i van explotar, provocant únicament un xicotet incendi. En paral·lel, més al nord, les Forces de Defensa van introduir una zona de restricció temporal a les 4 de la matinada.

També et pot interessar

stats