Brussel·les obri una investigació contra Amazon per la compra d'iRobot, l'empresa que hi ha darrere de Roomba

La multinacional fundada per Jeff Bezos es mostra disposada a respondre a tots els dubtes de la Comissió Europea i nega que el sector siga un monopoli

Aspirador de la llar, en arxiu
Aspirador de la llar, en arxiu / iRobot

La Comissió Europea ha obert una investigació "en profunditat" contra Amazon després d'haver adquirit iRobot, empresa que hi ha darrere dels aspiradors Roomba, pels avantatges que la transacció podrien donar a la primera a l'hora de "restringir" la competència en el mercat d'aspiradors autònoms alhora que "reforça la seua posició com a proveïdor de mercat".

Segons les perquisicions preliminars de l'organisme, l'adquisició "podria" permetre que Amazon limite la competència impedint o dificultant la comercialització d'aspiradors rivals en el seu web, o mitjançant la restricció de la compatibilitat d'aquests aspiradors amb altres dispositius domèstics, com Alexa. Així mateix, la Comissió assegura que l'operació faculta a la multinacional estatunidenca reforçar el seu nínxol de mercat online en valdre's de les dades dels usuaris recaptats per iRobot per a posicionar anuncis i publicitat afins als seus interessos empresarials. D'aquesta forma, conclou la comissió, "la transacció podria pujar les barreres d'entrada i expansió per als competidors d'Amazon en detriment dels consumidors".

Ja al febrer, el diari Financial Times va avançar que la Comissió Europea estaria pensant a iniciar una investigació antimonopoli contra Amazon per aquest mateix assumpte, ja que precisament als reguladors ja els preocupava l'ús d'aquestes dades en pràctiques anticompetitives.

Davant de l'inici d'aquest procediment, un portaveu d'Amazon ha afirmat que "estan centrats a donar resposta a les preguntes i a les preocupacions exposades" per la comissió abans de subratllar que iRobot encara una "intensa competència" d'altres marques. "Creiem que Amazon pot oferir a una companyia com iRobot els recursos per a accelerar la innovació i invertir en funcions clau al mateix temps que abarateix els preus per als consumidors", ha afegit el representant.

També et pot interessar

stats