Apple redueix la producció de l'iPad per a fabricar més nous iPhone a causa de la falta de xips
La producció de tauletes s'ha reduït en un 50% i també es retalla la producció de models més antics per a prioritzar el nou iPhone 13
L'escassetat global de xips ha afectat Apple i productes com l'iPhone 13 tenen subministraments baixos en tot el món. Com a resultat, l'empresa tecnològica nord-americana ha reduït la producció de les tauletes iPad per a destinar més components al nou iPhone 13, segons assenyala el diari Nikkei.
La crisi de subministraments de xips afecta la companyia amb molta més duresa de l'esperat i obliga a reestructurar les produccions. Segons afegeix aquest diari, "Apple ha retallat dràsticament" la producció d'iPad per a assegurar-se que hi haurà suficients components per a la producció de l'iPhone 13.
Així, la producció d'iPad s'ha reduït en un 50%, mentre que Apple també ha estat retallant la producció de models d'iPhone més antics per a prioritzar la línia de l'iPhone 13, ja que aquests dispositius comparteixen alguns dels components.
Els clients hauran d'esperar per a rebre el seu iPad
Encara que l'iPhone 13 és la prioritat número u d'Apple, les vendes d'iPad també han sigut sòlides enguany amb 40,3 milions d'unitats enviades fins a setembre. Així, aquesta mesura implica que els clients hauran d'esperar més per a rebre les seues comandes d'iPad. L'estimació d'enviament per a alguns dels models de tauletes que es compren ara és per a mitjan desembre en el lloc web d'Apple.
A mesura que Amèrica i Europa s'han recuperat de la pandèmia de coronavirus, la demanda dels últims productes d'Apple ha augmentat considerablement.
Apple, segona en venda de mòbils
La companyia ha aconseguit superar la crisi de subministraments pel seu enorme poder de compra i els acords a llarg termini amb els proveïdors de xips, la qual cosa li ha permés reduir la quota de mercat dels seus rivals.
Segons publica la consultora IDC, Apple es col·loca segona en la llista de més vendes de mòbils, amb 50,4 milions de telèfons en el tercer trimestre, i desplaça Xiaomi al tercer lloc. La quota de mercat de l'empresa és d'un 15,2% amb un creixement del 20,8% en comparació amb el tercer trimestre de 2020.