Almenys dos morts i diversos ferits en un nou atac massiu rus sobre Ucraïna
Els drons i míssils russos han colpejat la ciutat portuària d’Odessa i diversos districtes de Kíiv
Almenys dos persones han mort i diverses han resultat ferides esta matinada en un nou atac massiu de Rússia sobre Ucraïna. Segons han informat la Fiscalia ucraïnesa i les autoritats locals, l’ofensiva ha afectat especialment la ciutat portuària d’Odessa i la capital, Kíiv.
La Fiscalia ha detallat que Rússia ha llançat almenys deu drons Shahed sobre Odessa, que han provocat la mort de dos persones i n'han ferit nou més.
A Kíiv, les explosions s’han pogut sentir durant bona part de la matinada, juntament amb el soroll de les metralladores que tractaven d’interceptar els drons. Segons ha informat l’alcalde, Vitali Klitxkó, almenys quatre persones han sigut hospitalitzades per les ferides causades per la caiguda de drons o míssils russos.
L’atac també ha provocat danys en diversos edificis d’habitatges i infraestructures civils en diferents districtes de la capital.
Ucraïna combat l'ofensiva russa a Sumi i Donetsk contra l'auge de drons
Les forces ucraïneses s'enfronten a una intensa pressió per part de les tropes russes a la regió nord-occidental de Sumi i en l'oriental de Donetsk, zones on l'exèrcit de Moscou buscar el suport de drons kamikaze de curt abast i d'incessants assalts d'infanteria per a aconseguir avanços graduals al llarg de parts de la línia del front.
A Donetsk, les forces russes pressionen per a tallar les rutes de subministrament crítiques entre les ciutats de Pokrovsk i Kostiantínivka, al mateix temps que intenten avançar cap a la veïna regió de Dnipropetrovsk.
Dnipropetrovsk, sota amenaça
Les autoritats ucraïneses han desmentit les afirmacions del Ministeri de Defensa rus que les seues tropes han aconseguit la frontera administrativa de Dnipropetrovsk. Segons la plataforma analítica DeepState, actualment s'estan produint combats a un i a dos quilòmetres de distància, prop del llogaret de Troitske.
Els analistes ucraïnesos sostenen que és poc probable que l'extensió de la línia del front fins a Dnipropetrovsk proporcione a Rússia avantatges significatius en el camp de batalla per a aconseguir el seu objectiu principal de capturar la regió de Donetsk.
Rússia avança a Sumi
A Sumi, grups d'infanteria russos estan atacant al llarg d'una línia de front de cinquanta quilòmetres d'ample, que representa menys del 10% de l'extensa frontera de la regió amb Rússia, i controlen actualment uns 190 quilòmetres quadrats de territori.
Els llogarets de Iunakivka i Jotin són objectius immediats, ja que la seua presa proporcionaria a les tropes russes posicions favorables per a llançar atacs amb drons i d'un altre tipus contra la ciutat de Sumi, a uns vint quilòmetres de distància.
Una batalla de drons
El nombre de drons kamikaze desplegats per Rússia ha augmentat considerablement en els dos últims mesos, segons Oleksandr Kovalenko, analista militar del Grup de Resistència Informativa.
Estos drons tenen com a objectiu vehicles que transporten soldats, ferits, munició i subministraments. També apunten als esquadrons de drons ucraïnesos, que han sigut crucials per a alentir els avanços russos.
Analistes ucraïnesos esperen que les forces russes perden impuls i el seu suport logístic i d'artilleria s'afeblisca a mesura que s'allunyen del territori del seu país.
Rússia prioritza guanys territorials
La intensificació de la pressió russa era previsible, ja que Moscou busca aprofitar el seu avantatge numèric per a maximitzar els guanys territorials este estiu. Els analistes creuen que és poc probable que Rússia perseguisca negociacions d'alto el foc veritables mentre les seues forces puguen continuar avançant i puga compensar les pèrdues mitjançant el reclutament.