Almenys 36 persones mortes i 29 hospitalitzades en un monumental incendi de diversos edificis a Hong Kong

Les autoritats han comunicat que el foc "està gradualment sota control" i que hi ha vora 300 persones desaparegudes

Monumental incendi declarat a un bloc d'edificis a Hong Kong
Monumental incendi declarat en un bloc d'edificis a Hong Kong / Reuters

Almenys 36 persones han mort i 29 han resultat ferides en un incendi declarat este dimecres en diversos blocs d’edificis al districte de Tai Po, a Hong Kong. El cap de l'executiu de Hong Kong, John Lee, ha anunciat que l'incendi comença a estar "gradualment sota control", però que encara hi ha 279 persones desaparegudes.

Lee també ha informat que s'han desplegat més de 140 camions de bombers i més de 800 bombers i parametges per a extingir l'incendi. També s'utilitzen drons en les tasques d'extinció del foc, que ha afectat set edificis de Wang Fuk Court, un complex residencial que està immers en un procés de renovació per valor de 42 milions de dòlars (36,6 milions d'euros), una proposta que va generar descontent entre nombrosos residents l'any passat. El complex té 1.984 habitatges, que alberguen a uns 4.000 residents.

Així mateix, una organització de rescat animal ha calculat que més d'un centenar de mascotes han quedat als edificis.

Incidents com este subratllen preocupacions recurrents sobre la seguretat a les bastides de bambú —comuns a Hong Kong per la lleugeresa i amb un cost menor—, sovint vinculats a activitats de renovació, materials inflamables o fonts d'ignició externa, en un context d'alta densitat urbana i condicions climàtiques propícies a la sequera.

"Un megaincendi que no escapa als ulls"

Fabrizzio Ibáñez, un jove de Godella (Horta Nord) que viu a Hong Kong, ha explicat en una connexió amb el programa d’À Punt Va de bo, que és una illa molt petita on des de qualsevol punt es veu tot el territori. Per tant, “es veu un megaincendi que no se't pot escapar als ulls”, assegura. A més, hi ha tant de fum que han cancel·lat tots els vols perquè no hi ha visibilitat.

Assegura que la imatge és “impressionant” i que, si l’incendi de l’edifici de Campanar ja va ser colpidor, en este cas, que es tracta d’un conjunt de cinc edificis amb uns 4.000 residents, encara és més sorprenent.

Pel que fa a les causes i l’origen del foc, diu que encara no se sap res, però que ha sigut tan sobtat i inesperat que la població de l’illa seguix en xoc perquè saben que, fins que extingisquen el foc, pot haver-hi gent que es mor.

També et pot interessar

stats