Adeu al catàleg d'Ikea 70 anys després
La multinacional sueca justifica la decisió pels canvis d'hàbits en els consumidors i la digitalització de la marca.
L'auge del comerç digital ha dut a la franquícia Ikea a prescindir del seu tradicional catàleg anual, una de les publicacions més llegides en tot el planeta amb 70 anys d'història. El gegant suec ha decidit “passar pàgina”, segons ha explicat en un comunicat publicat aquest dilluns, perquè “els temps estan canviant” i es llança ara a la cerca de noves formes d'arribar al públic, aprofitant l’ús massiu d'internet.
L'empresa emmarca la decisió, que qualifica d’“emocional però racional”, en la transformació digital de la marca, que busca ser més accessible. Segons explica, les vendes minoristes en línia en Ikea augmentaren un 45% en tot el món, mentre que el lloc web ikea.com va rebre més 4.000 milions de visites.
En els últims anys la multinacional sueca havia constatat una caiguda de lectors de la “icònica” publicació. Un catàleg que va registrar el 2016 les millors xifres: 200 milions d'exemplars distribuïts, en 69 versions diferents, 32 idiomes i en més de 50 mercats. El de 2021 serà l'últim, se n’han fet 40 milions de còpies i està disponible des de l'estiu.