Xixona acollirà el centre d'investigació de gelat artesanal europeu
L'espai es cedirà a l'Associació Nacional Empresarial d'Elaboradors Artesans i Comerciants de Gelats i Orxates i haurà d'estar en marxa en quatre anys
El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha firmat aquest dimarts amb l'alcaldessa de Xixona (Alacantí), Isabel López, la cessió gratuïta per part de l'Ivace d'una parcel·la de sòl industrial situada al parc empresarial l'Espartar III per a la implantació d'un centre d'investigació de gelat artesanal europeu.
Es tracta de la parcel·la propietat de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) i que té una superfície de 2.174,76 metres quadrats. L'Ajuntament cedirà la parcel·la a l'Associació Nacional Empresarial d'Elaboradors Artesans i Comerciants de Gelats i Orxates de Xixona (Anhcea) per al desenvolupament del citat centre d'investigació. El centre haurà d'estar en marxa en un termini màxim de quatre anys.
Aquest projecte és finançat en part per la Diputació d'Alacant, institució que ha confirmat que els treballs per a la redacció del projecte del futur institut d'investigació del gelat artesanal "avancen a bon ritme amb el compromís de finalitzar enguany el document inicial que servirà per a dur a terme la construcció".
Parc empresarial especialitzat
El parc empresarial Espartar III està situat en un dels entorns de més tradició en el sector agroalimentari i s'ha consolidat com un espai empresarial clau en el qual les empreses han sabut unir tradició i innovació per a continuar creixent i generant riquesa. És una àrea industrial especialitzada en la producció de torró, xocolate i dolços. També és la seu del Consell Regulador de les Indicacions Geogràfiques Protegides de Xixona i Torró d'Alacant, un sector molt vinculat al gelat. El gelat, a més, és un dels dos productes emblemàtics per a la ciutat de Xixona.
Més llegit
-
El fort vent obliga a suspendre el primer dia del SanSan de Benicàssim
-
Dos accidents, a l'A-7 i l'A-70, generen retencions en l'operació eixida per Setmana Santa
-
Alerta sanitària per listèria en salmó noruec fumat de les marques Skandia, Gourmet i Carrefour
-
El cantant de La Raíz, Pablo Sánchez, anuncia que està en remissió del mieloma que el va apartar dels escenaris al febrer del 2025
-
Vent fort de mestral a la meitat nord i cels coberts de transició cap a un cap de setmana primaveral
-
Un mort i diversos ferits per l'explosió i l'incendi d'una cafeteria d'Almeria
Més vist
Més escoltat
-
01.04.2026 | 90 minuts
-
01.04.2026 | ContrÀpunt
-
02.04.2026 | Les notícies del migdia
-
02.04.2026 | Les notícies del matí
-
01.04.2026 | Cadena de valor | La llei contra el desaprofitament alimentari entra en vigor
-
31.03.2026 | Cadena de valor | Espanya redueix el dèficit al mínim en 18 anys i obri un nou escenari econòmic