Els xicotets comerços regalen 3.000 euros en articles per a contrarestar el Black Friday

Confecomerç adverteix que els grans descomptes de novembre desestacionalitzen la campanya nadalenca i els establiments no poden suportar els estrets marges de benefici.

Els clients que compren als comerços participants des d’aquest dilluns fins diumenge podran optar a un bo de 3.000 euros
Els clients que compren als comerços participants des d’aquest dilluns fins diumenge podran optar a un bo de 3.000 euros
25 de novembre 2019 - 16:00

Els clients i els emprenedors que aquesta setmana compren en vora 5.000 comerços valencians, adherits a Confecomerç CV, podran complir els seus “somnis i il·lusions”. La patronal dels xicotets comerços impulsa una campanya amb el lema “Un Black Friday diferent” per a fer front als prejuís que comporta per als xicotets comerços aquesta campanya copiada dels Estats Units. 

Els clients que compren als comerços participants des d’aquest dilluns fins diumenge podran optar a un bo de 3.000 euros per a adquirir articles a les botigues associades, mentre que els emprenedors tindran l’oportunitat de presentar el seu projecte de negoci perquè un jurat l'estudie i, si resulta guanyador, rebrà serveis d’assessorament per a posar-lo en marxa per valor de 3.000 euros.

Aquesta campanya vol incidir en el “potencial del xicotet comerç de proximitat” i en el “contacte emocional” amb les persones, contraposant-lo als “grans descomptes” que ofereix el Black Friday  habitual, que “no ajuda ni els petits, ni els mitjans, ni els grans comerços”, segons el president de patronal del comerç, Rafael Torres.

El president dels xicotets establiments valencians ha assenyalat que “els descomptes del Black Friday, importat dels Estats Units, estan desestacionalitzant i desequilibrant les vendes de la campanya nadalenca”. Les vendes del Nadal s'avancen i la “pressió sobre els marges (de benefici) és insostenible” per als xicotets comerços en un període que, a més, pot suposar el 20 o 25% de les vendes anuals per a un establiment.

Per a Torres, el Black Friday de grans descomptes és una campanya “agressiva” que, en la seua opinió, “destrueix més que construeix” i ha instat a tornar a “regular les rebaixes”. Per això, en la campanya “Un Black Friday diferent” han participat 50 associacions de Confecomerç; això vol dir que entre 5.000 i 6.000 establiments distribuïts per tot el país s’hi han implicat.

Desaparició gradual

Des del 2010 han desaparegut el 10% dels xicotets comerços de la Comunitat Valenciana, és a dir, més de 6.000 establiments, una xifra que equival a uns 22 tancaments diaris. D’acord amb aquestes dades, si el 2010 hi havia 67.700 comerços, el 2018 la xifra va descendir fins als 61.600.

“El comerç tradicional, urbà, especialitzat i de proximitat ha desaparegut en major mesura, substituït en moltes ocasions per franquícies i grans marques que tenen botigues”, ha lamentat Torres. La confederació de xicotets comerços porta a terme una campanya, “Xicotet comerç: és el seu torn”, que inclou una arreplega de signatures perquè es declare el Dia Mundial del Xicotet Comerç. 

També et pot interessar