Les xicotetes empreses rurals valencianes s’obrin pas en Internet

Un internet rural òptim i l'arribada de les empreses de missatgeria han sigut dos pilars fonamentals per a fer-ho possible

Els xicotets negocis de les zones més despoblades usen Internet per a fer arribar els seus productes arreu del món / À Punt NTC

Més de la meitat de la població fa compres en línia diverses vegades al mes, segons un estudi del gegant del comerç electrònic Amazon. Aquesta tendència del consumidor a comprar per Internet l'han aprofitada els xicotets negocis de les zones més despoblades per a fer arribar els seus productes arreu del món.

L'any 2017, Mònica García López va crear Tra-la-rá, una empresa de joieria a Montanejos, a l’Alt Palància, amb poc més de 500 habitants. Sis anys després, té tres persones contractades i ven els seus productes a més d'una quinzena de països. 

“En un inici van començar a Espanya, però després sí que és veritat que gràcies a Internet i gràcies a la venda en línia ens ha obert un món tremend. No podria haver arribat on estic si no haguera tingut Internet”, ha reconegut.

A dues hores de Montanejos està La Mata, de poc més de 170 habitants. L'empresa Iata fabrica espardenyes des de l'any 1691. Internet els ha obert una important finestra de vendes. Moncho Monfort, el seu gerent, ha dit que “en línia, pràcticament és tot mercat nacional, generalment Comunitat Valenciana i Catalunya, però també al nord, Madrid, Andalusia... En l'àmbit d'Espanya està bastant bé i després França sobretot”, ha explicat.

La distribució ha sigut una altra de les grans batalles que han aconseguit guanyar. “Per a ser un poble molt menut i molt apartat de Castelló, el servei de missatgeria el tenim molt bé”, ha reconegut Monfort. 

Fins a Astana, capital del Kazakhstan ha aplegat hui la bijuteria de Montanejos mitjançant la venda en línia. “Hem barallat molt. També es deu a Internet i al fet que la gent demana tantes coses que s'han vist obligats a donar més servei. Ara com ara ja tinc una recollida diària tant per part del transportista com amb Correus”, ha contat García. 

Chshebetina Milena, la clienta del Kazakhstan ha donat les gràcies a l’empresa Tra-la-rá, “per tanta bellesa i una decoració meravellosa”. 

Un internet rural òptim i l'arribada de les empreses de missatgeria han sigut dos dels grans cavalls de batalla perquè les botigues en línia triomfen independentment. Ara falta resoldre un últim maldecap: trobar gent jove que hi vulga treballar.

També et pot interessar

stats