La web del Bo Comerç de València col·lapsa en rebre simultàniament el triple de les visites previstes
La Cambra de Comerç ha indicat que queden 23.000 bons i que treballen a ampliar la capacitat del portal
La pàgina web del Bo Comerç, els vals de compra impulsats per l'Ajuntament de València i Cambra València per a potenciar el comerç local, s'ha col·lapsat aquest dilluns en obrir-se el termini per a demanar-lo, després d'entrar-hi més de 250.000 persones alhora quan estava preparada només per a 50.000 visites simultànies.
Segons ha informat la Cambra de Comerç de València la vesprada d'aquest dilluns, l'enorme afluència de trànsit registrada a la web de la campanya des de primera hora del dia ha provocat un col·lapse que ha impedit el normal funcionament, a pesar que s'havien pres mesures per a triplicar la capacitat d'accés respecte a la campanya de l'any anterior.
Concretament, s'han registrat connexions concurrents que han superat els 250.000 usuaris, davant dels 30.000 màxims de la campanya anterior, i les previsions d'accés a la compra “s'han vist sobrepassades amb pics de 200.000 usuaris simultanis”.
Amb tot, en una nota de premsa remesa a les 18:13 hores d'aquest dilluns, la Cambra de Comerç explica que, en els intervals on hi ha hagut una connexió per baixada del flux d'usuaris, s'han pogut vendre 4.508 bons i, en el moment del comunicat, en quedaven disponibles 22.999.
La Cambra s’ha disculpat per “les molèsties ocasionades als usuaris afectats” i ha assegurat que està treballant per a solucionar el problema tècnic i reprendre la compra dels bons al més prompte possible, sempre dins del termini previst per al bon desenvolupament de la campanya. D'altra banda, la venda de bons presencials per als majors de 65 anys ha transcorregut amb total normalitat, segons ha puntualitzat.
L'alcaldessa de València, María José Catalá, a preguntes dels mitjans, ha indicat que la pàgina no és de l'Ajuntament, sinó de la Cambra de Comerç, que és responsable de la gestió. Ha explicat que els servidors estaven preparats per a unes 50.000 entrades simultànies —les que aproximadament han rebut els primers dies d’altres edicions— i enguany n'han sigut més de 160.000. També ha indicat que la Cambra de Comerç ha comunicat a l’Ajuntament que estan treballant per ampliar la capacitat.
Així mateix, ha afirmat que ha sigut una “sorpresa” que tantes persones estigueren interessades en el bo, fet que mostra que “és una bona iniciativa i que s'ha consolidat”.
Crítiques de l’oposició
Des de l'oposició a l'Ajuntament, el regidor de Compromís Ferran Puchades ha indicat, en un comunicat, que des de primera hora del matí s’han rebut queixes constants de la ciutadania sobre el funcionament del web. També ha manifestat la preocupació del seu partit per la falta de previsió de la Regidoria de Comerç en aquesta convocatòria, que creu que es reflecteix en el fet que els bons reservats per a majors de 65 anys —que requereixen assistència presencial— s’han esgotat ja.
Per això ha suggerit instaurar un “sistema de sorteig per a l'adjudicació dels bons” com a les llotges de la Batalla de Flores, que garantisca “l'objectivitat, la transparència i la igualtat d'accés per a tota la ciutadania”.
Per part del PSPV-PSOE, l'edil Javier Mateo ha considerat que els problemes són “una nova fita del desgovern i la falta de capacitat de la gestió i previsió” de l'executiu presidit per Catalá, al qual acusa de “tirar les culpes a uns altres en lloc d'assumir la seua falta de previsió”. “Exigim que el govern es pose d'una vegada a treballar i deixe de posar excuses davant els múltiples errors en els primers mesos de govern”, ha postil·lat.