Morant acusa Mazón de fer dúmping fiscal i el president valencià torna a reclamar un finançament just
Per al cap del Consell, les polítiques de la Generalitat han afavorit la rebaixa d'impostos i això no està renyit amb la necessitat d'un nou sistema de finançament
L'anomenat "dúmping fiscal", la rebaixa d'impostos que apliquen algunes comunitats autònomes per a atraure inversions, torna a ser motiu d'enfrontament entre populars i socialistes. La discussió entre Catalunya i la Comunitat de Madrid s'ha traslladat també a la Comunitat Valenciana.
La ministra de Ciència, Diana Morant, ha fet seu el discurs del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, per a acusar el president de la Generalitat, Carlos Mazón, d'haver implantat este "dúmping fiscal" mentre demana més recursos al govern central. La ministra ha assegurat que esta rebaixa d'impostos a Madrid perjudica tot Espanya. "Mazón és l'alumne avantatjat de la senyora Ayuso. Denuncie el dúmping fiscal d'Ayuso i denuncie el dúmping fiscal de Carlos Mazón", ha dit durant una visita a la Vall d'Uixó (Plana Baixa).
Per part seua, Mazón ha dit que no li interessa "cap baralla generada pel separatisme català" i ha insistit en la necessitat d'un model de finançament que ens equipare a la resta d'Espanya. Per al cap del Consell, les polítiques de la Generalitat han afavorit la rebaixa d'impostos i això no està renyit amb la necessitat d'un nou sistema de finançament.
"No necessitaríem una singularitat per a eixir d'Espanya ni per a tindre privilegis respecte a la resta del país. Nosaltres mereixem una singularitat per a convergir amb la resta d'Espanya, per a estar amb tots els espanyols, perquè estem molt per davall de la mitjana", ha insistit. Per este motiu, Mazón ha rebutjat l'acord per a un finançament singular per a Catalunya.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
Fugida angoixosa per a salvar el ramat de l'incendi
-
Ferit un xiquet en caure un carret de golf per un pont des de tres metres d'altura
-
El foc de la Vall d’Uixó continua sense control: 10.000 hectàrees cremades i 75 km de perímetre
-
Mor una dona per una fallida cardíaca quan l’atenia un SAMU de Villena sense metge
-
Tres detinguts en trobar en un cotxe onze quilos de metamfetamina durant un control a l'AP-7