Molts hotels es plantegen no participar en l’Imserso si no s'augmenta el finançament
Hosbec afirma que el programa els genera deutes i que, en cas de no canviar les condicions, l’oferta es reduirà any rere any
Molts hotels de Benidorm i les comarques de Castelló no tenen clar si participaran en el pròxim programa de l'Imserso. Dimarts se sabrà quina empresa és l'adjudicatària del programa i la patronal del sector Hosbec adverteix que si no es milloren les condicions, l'oferta anirà reduint-se encara més, any rere any, perquè genera deutes a les empreses.
La patronal Hosbec adverteix que la participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en el programa de l'Imserso està enlaire. No estan d'acord amb les condicions econòmiques.
Javier Gallego, vicepresident d'Hosbec, explica en declaracions als informatius d’À Punt que consideren insuficient que per cada persona, en règim de pensió completa, els paguen 27 euros, un preu inferior al que els costa als establiments. “El compte és molt fàcil, si per cada client cobres 27 i te'n costa 31, perds 4 euros. I com més en vinguen, més perds”, assevera.
Per la seua banda, la directora executiva d'Hosbec, Mayte Garcia, explica que, per a poder cobrir les despeses i “garantir la viabilitat” del programa, la quantitat que els paguen ha d’estar “almenys” entre 30 i 35 euros per persona i dia.
Les xifres d'adhesió dels hotels de Benidorm al programa de l'Imserso, dotat amb 970 milions d’euros, evidencien el malestar del sector en els últims anys. El 2022 participaren 28 hotels; el 2023, 20; i l'any passat, només 17.
Arran d’esta situació, Mayte García, afirma que si no es canvia el plantejament, es presentaran molts menys llits al programa des de la Comunitat Valenciana en general, i des de Benidorm en particular.
La mitjanit d’este dimarts ha acabat el termini i s'han presentat tres ofertes per a gestionar el programa de l'Imserso 2025-2026. Dimarts se sabrà quina empresa és l'adjudicatària, que començarà a negociar l'adhesió dels hotels de la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
Intenten cremar un mural de dos falleres besant-se a Gandia
-
Del 8 de setembre al 19 de juny: consulta el calendari escolar del curs 2025/2026
-
Una incidència en les línies fixes de Telefónica ha provocat problemes en els telèfons d'Emergències 112 durant el matí
-
Salven la vida d’una dona inconscient a Cullera després de l’avís de la seua filla des de l'estranger
-
Un dia més de calma
-
Ixen desenes de rates mortes a la badia d'Alacant després de les pluges
-
Un valencià aspira a disputar-se amb Feijóo les primàries per a la direcció nacional del PP
-
Una família colombiana estudia presentar una denúncia per l'abús policial patit a València
-
STEPV i CSO convoquen vaga de tribunals d'oposició el 31 de maig, coincidint amb la prova pràctica de secundària
-
La jutgessa de guàrdia en la dana: "Vam muntar l'oficina en una gasolinera que semblava una zona de guerra"
Més vist
-
Zoom | L'apagada
-
19.05.2025 | Informatiu nit
-
El balcó de Vicent Marzal, el pintor, escultor i muralista valencià
-
19.05.2025 | La via verda
-
19.05.2025 | Atrapa'm si pots
-
20.05.2025 | Entrevista LNM Lucía Mayordomo, titular del jutjat de guàrdia el dia de la dana
-
20.05.2025 | Informatiu migdia | L'oratge
-
19.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
El risc per als pacients electrodependents, les conseqüències més greus de l’apagada
-
20.05.2025 | Informatiu migdia
Més escoltat
-
19.05.2025 | Línia de fons
-
20.05.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
19.05.2025 | “Distopies”, avantatges i desavantatges de l'ús de la intel·ligència artificial
-
19.05.2025 | 90 minuts
-
19.05.2025 | “Fil d’Irene”, Semíramis, la reina que va governar les terres babilòniques
-
20.05.2025 | Les notícies del migdia
-
19.05.2025 | Les notícies de la nit
-
19.05.2025 | Queda't amb els nostres | Marybel Nilson
-
20.05.2025 | 90 minuts
-
20.05.2025 | Amunt i avall | Primera Part