Els consumidors lamenten la tornada de l’IVA dels aliments bàsics
El pa, els ous, la verdura i la fruita recuperen l’impost “superreduït” del 4%
L'IVA dels aliments bàsics ha tornat al percentatge habitual, després de dos anys de mesures excepcionals per a combatre la inflació derivada de la guerra d'Ucraïna. Este dijous, primer dia de l'any d'obertura de comerços, els consumidors i consumidores han notat la pujada de preus. Un dels productes on més es nota és el pa, que passa de no tindre tributació a un tipus impositiu del 4%.
Ja a l'octubre es va recuperar part de la taxa que s'havia suprimit a primeries del 2023 per a pal·liar la històrica pujada de la cistella de la compra —que es va encarir fins al 16,6% el febrer del 2023—. Així, de l’1 d'octubre al 31 de desembre del 2024, el tipus dels aliments bàsics —pa, ous, verdura i fruita— i de l'oli d'oliva se situava en el 2%, mentre que l'IVA per a la pasta i l'oli de llavors era del 7,5%.
Amb l'arrancada de l'any, tots els aliments bàsics tributen al 4%, i els altres, com la carn i el peix, estaran al 10%, malgrat les demandes contínues del sector. A més, derivat dels acords del paquet fiscal aprovat pel govern espanyol, l'IVA dels productes de llet fermentada, com el iogurt, també serà del tipus superreduït (4%).
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida