La ceràmica valenciana afronta Cersaie amb la mirada posada en la geopolítica i els costos energètics

La fira de Bolonya reunirà prop de 600 expositors de 24 països amb 72 empreses espanyoles, la majoria de Castelló

Edició anterior de la fira de ceràmica Cersaie / À Punt NTC

La indústria ceràmica valenciana es prepara per a una nova edició de Cersaie, la principal fira mundial del taulell, que comença este dilluns a Bolonya. El sector afronta el certamen en un context marcat per la incertesa geopolítica, l’augment dels costos energètics i els canvis en el mercat d’emissions de CO₂.

La representació espanyola estarà integrada per 72 expositors de Tile of Spain, la marca que agrupa la ceràmica d'Espanya, la majoria procedents de la província de Castelló. És la segona delegació més nombrosa de la fira, només per darrere d’Itàlia.

El president d’Ascer, Ismael García, ha destacat que les empreses acudixen a la cita amb l’objectiu de presentar-hi les seues novetats i reforçar la imatge del sector espanyol com a indústria innovadora i fiable. Espanya és, segons les dades del sector, el tercer país exportador mundial de productes ceràmics.

En este context, les empreses afronten l’impacte dels sobrecostos derivats de l’alça dels preus de l’energia i la reducció del mercat d’emissions gratuïtes de CO₂, que incrementa la pressió sobre els costos de producció. A més, la geopolítica i l’evolució dels mercats internacionals condicionen les perspectives d’un sector amb una forta vocació exportadora.

La fira de Bolonya ocuparà enguany 145.000 metres quadrats d’exposició i reunirà prop de 600 expositors de 24 països, convertint durant uns dies la ciutat italiana en el principal punt de trobada internacional de la indústria del taulell.

Cersaie prendrà així el pols a un sector ceràmic valencià que busca mantindre la posició internacional en un escenari marcat per l’encariment dels costos i la incertesa.

També et pot interessar

stats