Augmenta el consum de plats preparats, que poden encarir la cistella de la compra fins a 1.600 euros a l’any
La comoditat i la falta de temps és la principal raó darrere d'esta tendència, però les associacions de consumidors recomanen planificar els menús i aprofitar les sobres si es vol estalviar
La falta de temps i el ritme de vida actual fan que cada vegada més persones recorren als plats preparats per a resoldre els àpats del dia a dia. Una alternativa còmoda, però que pot tindre un impacte important en la butxaca. Segons les estimacions de les associacions de consumidors, comprar este tipus de menjar pot encarir la cistella de la compra fins a 1.600 euros a l'any.
La diferència de preu pot arribar al 40% respecte del cost que tindria preparar els mateixos plats a casa. Des de l'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu) recorden que l'estalvi és encara més gran si es planifiquen els menús.
Al carrer, les opinions estan dividides. Hi ha qui considera que preparar el menjar a casa sempre ix més a compte, mentre que altres persones no troben tanta diferència de preu, especialment quan es tracta de receptes que permeten cuinar diverses racions, com ara els canelons.
La comoditat és un dels principals arguments per a comprar plats preparats. La falta de temps per a cuinar fan que moltes persones opten per esta solució, encara que siguen conscients que pot resultar més cara.
A més, la majoria d'estos productes es comercialitzen en racions individuals, de manera que el cost augmenta quan cal comprar menjar per a diverses persones. Per això, les associacions de consumidors alerten que els 1.600 euros addicionals a l'any poden representar una quantitat molt important en l'economia domèstica.
La recomanació és clara: planificar la compra, organitzar els àpats de la setmana i aprofitar els aliments que sobren. Xicotets gestos que poden marcar la diferència a final de mes.