Les vendes en línia augmentaran un 4% la facturació del sector jogueter

L’estrena d’algunes pel·lícules o l’experiència de les botigues físiques contribueixen a un repunt de les vendes dels fabricants nacionals.

Imatge d'arxiu d'una jogueteria
Imatge d'arxiu d'una jogueteria

L’espenta del comerç en línia o el llançament de nous productes incrementaran un 4% la facturació del sector jogueter enguany, fet que suposarà 1.600 milions. Així ho preveu l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ) basant-se en l’augment de les exportacions, que van créixer un 7,1% fins a l’agost, i les importacions, que han augmentat també un 8,3%. La patronal joguetera preveu que la tendència alcista de les vendes es mantinga fins a finals d’any, coincidint amb l’època de més vendes a Espanya. 

Entre les causes que hi ha darrere d’aquest increment de la facturació es troba l’aposta decidida del sector per les vendes en línia, la qual cosa ha generat nous llocs de treball vinculats a la venda a la menuda de joguets. Així mateix, les estrenes cinematogràfiques dels últims mesos, com és el cas d’Star Wars, Jurassic Park o Harry Potter, també han impulsat un repunt de les vendes d’articles del sector, segons ha expressat el president de l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets, José Antonio Pastor. 

Quant a les previsions del xicotet comerç jogueter, l'associació considera que són "optimistes", a causa del nou enfocament experiencial que dona a les botigues físiques, juntament amb una "aposta clara" pel comerç online.

E

levada demanda de figures d’acció

El president de l’AEFJ ha indicat que, en el que va d'any, la demanda de figures d'acció s'ha incrementat un 50%, mentre que la de les nines ha crescut entorn del 12%. Així mateix, els jocs i puzles han crescut un 16% i els peluixos, un 5%. 

Per a José Antonio Pastor, el creixement de les importacions i exportacions “reflecteix la confiança en la recuperació del mercat interior per part del xicotet comerç”, la qual cosa permetria deixar arrere l’any, el 2018, “nefast” pel que fa a les vendes de joguets

Els fabricants de joguets situen en els 190 euros la despesa mitjana per xiquet i any, una quantitat inferior a altres països com els Estats Units, el Regne Unit o Alemanya. Respecte a les noves tendències del mercat, els jogueters han detectat un interés creixent dels clients pels productes ecològics i aquells amb elements tecnològics. 

També et pot interessar