Les vendes de joguets cauran un 4% en 2018 per falta de novetats
La baixada es deu a la falta de novetats en algunes categories i a les històriques baixes xifres de natalitat a Espanya.
Les vendes de joguets a Espanya cauran al voltant d'un 4% en 2018. Segons el director general de NPD Group Espanya, Fernando Pérez, la reculada es deu a la falta de novetats en algunes categories i a les històriques baixes xifres de natalitat a Espanya.
En aquesta línia, el sector jogueter fa front amb incertesa a les tres setmanes més decisives de la campanya, en les quals es concentra el 30% de la facturació anual. Durant el mes de novembre, les vendes van retrocedir un 3,6%, la qual cosa demostra que, malgrat la proximitat del Nadal, els espanyols ajornen més que mai les compres de joguets a final d'any.
Les nines, les més demanades
Respecte als joguets més demanats enguany, les nines seran les més buscades en els pròxims dies ja que segons Pérez, fa tres anys que aquests joguets viuen un gran moment i l'any passat van aportar al mercat més de 30 milions d'euros.
Per categories, al novembre va augmentar la venda de figures d'acció ( 30%), nines ( 12%) i construccions ( 11%) però van disminuir les vendes de joguets esportius i aire lliure, vehicles, joguets de preescolar, peluixos i electrònics.