La variant de Vandellòs entrarà en funcionament abans d'acabar el 2019

Eliminarà un dels colls de botella més problemàtics del corredor mediterrani i reduirà 25 minuts el viatge entre València i Barcelona.

La variant de Vandellòs entrarà en funcionament abans d'acabar el 2019
La variant de Vandellòs entrarà en funcionament abans d'acabar el 2019

La variant de Vandellòs en doble via ferroviària entrarà en funcionament abans que acabe 2019. És el que ha anunciat el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, després de l'acte institucional celebrat al Palau de la Generalitat amb motiu del Dia de la Comunitat Valenciana. Un anunci important perquè implica l'eliminació d'un dels colls de botella (tram amb deficiències que limiten el tràfic ferroviari) problemàtics del corredor mediterrani i la reducció de 25 minuts del temps de viatge entre València i Barcelona. 

Ábalos ha explicat que aquest dilluns van concloure les proves de seguretat en la variant de Vandellòs i que ara s'enceta la fase de formació dels maquinistes. Això vol dir, segons el ministre valencià, que abans que acabe l'any la variant entrarà en funcionament.

Sobre l'altre punt negre, el que se situa a La Encina, el ministre de Foment en funcions ha assegurat que “ja estan pràcticament licitades totes les obres i els terminis continuen sent els que es van anunciar [previstos per a l'any 2022]”. És una de les obres més esperades del corredor perquè, quan estiga completa, s'uniran les tres províncies valencianes mitjançant l'alta velocitat. 

Casado es compromet a executar el corredor si governa

En el mateix acte, el candidat del PP a la presidència del govern, Pablo Casado, s'ha compromés a impulsar l'execució del corredor mediterrani si governa a partir del 10 de novembre. Ha defensat també que aquesta és una de les infraestructures “clau” per a la Comunitat Valenciana, però també per a Espanya i per a Europa, per la qual cosa ha dit que no entén que l'executiu central socialista sols haja executat 150 dels 300 milions d'euros que el PP va deixar planificats per a enguany. “Necessitem acabar amb tots els trams planificats per a l'alta velocitat, però també per al transport de mercaderies, per a connectar amb el continent europeu tot l'arc mediterrani”, ha afegit.

La contestació del socialista Ábalos no s'ha fet esperar. Davant de les crítiques del popular, s'ha compromés a impulsar la infraestructura ferroviària i ha recordat que l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) fa un seguiment dels terminis i avanços del corredor mediterrani i que l'associació mateixa “ha assumit” que el govern espanyol compleix sobre aquest tema.

També et pot interessar

stats