Vaga indefinida de transportistes a les terminals d'APM als ports de València i Castelló

Denuncien tracte "denigrant" i asseguren que mantindran el cessament de les activitats fins que la terminal done una resposta a les seues demandes

Capçalera: imatge d'arxiu de la terminal d'APM al port de València / Autoritat Portuària de València

Després de tindre una reunió amb representants de la terminal AMP al port de València aquest dilluns de vesprada, Fenatport (Federació Nacional de Transportistes Portuaris) ha optat per mantindre el cessament de serveis amb aquesta instal·lació als ports de València i Castelló fins que done una resposta a les seues reclamacions, tal com van decidir divendres passat. 

L'associació de transportistes considera que les mesures a curt termini que han proposat els responsables de la terminal durant la trobada resulten insuficients per a solucionar el problema derivat de les cues que han de patir els transportistes que hi operen.

Així mateix, Fenatport ha sol·licitat l’aplicació d'algunes mesures addicionals a la curta perquè les valore AMP, que s’ha compromés a donar resposta en els pròxims dies. Fins llavors, els més de 3.000 transportistes associats a Fenatport que operen a ambdós ports continuaran sense prestar servei a aquesta terminal.

La vaga indefinida ha començat aquest dilluns de matí, i l'objectiu és a protestar per les llargues cues que pateixen cada dia. Segons ha explicat a À Punt NTC Víctor González, president de l'entitat, la parada comporta un cessament de la prestació de serveis, fet que en la pràctica suposa no atendre les ordes de transport que tinguen com a origen o destinació la terminal gestionada per APM del Grup Maersk.

El sector del transport es queixa del tracte "denigrant" que reben a mans de l'empresa, la "cronificació" de les cues i els col·lapsos que es produeixen des de fa temps i de manera "reiterada". L'espera per a descarregar i carregar un contenidor pot arribar a cinc hores, uns retards que els obliguen a reduir la quantitat de viatges i repercuteix en la rendibilitat de la seua faena. La situació ha portat al límit els professionals, que ha s'han posat en peu de guerra: "Els conductors no poden més", resumeix el president de Fenatport. 

Al port de València, APM gestiona una de les tres terminals de contenidors que hi ha. La reduïda dimensió, l'excés de clients i càrrega de treball o maquinària insuficient per a gestionar el volum de contenidors que passen per la terminal són les deficiències que denuncien els transportistes. Una falta de funcionalitat que també es fa evident en la terminal d'APM del port de Castelló (l'altra la gestiona Noatum), on en l'últim any la xifra d'autònoms interessats a prestar serveis al recinte s'ha reduït de 250 a 80. El sector demana per això més casetes d’entrada i eixida per als contenidors, així com més recursos humans per a afrontar l’actual ritme de treball. 

La vaga es va aprovar en una assemblea general divendres i es mantindrà convocada fins que la direcció d'APM garantisca que es pot donar servei de manera eficient a les terminals que gestiona a València i Castelló. "Perquè la faena siga eficaç i rendible, hem de poder entrar i eixir de la terminal en menys de 45 minuts", assenyala Ana Isabel Monterde, presidenta d'Astraport.

Només al port de Castelló aquest dilluns deixaran de carregar-se 250 contenidors. Al port de València, la vaga afecta vora 3.000 camioners. De vesprada hi ha prevista una reunió entre l'Autoritat Portuària de València i l'empresa APM per a buscar solucions al conflicte amb els transportistes. 

També et pot interessar

stats