Un fons d'inversió espanyol presenta al jutjat una oferta per a reflotar Marie Claire
La companyia es mostra disposada a mantindre els llocs de treball de la planta de Vilafranca
Un fons d'inversió amb seu a Madrid ha presentat aquest dimecres al jutjat del mercantil número 1 de Castelló una oferta per a fer-se càrrec de Marie Claire i poder evitar així el procés d'ERO que es va iniciar fa sis mesos. L'oferta implicaria mantindre l'ocupació tal com estava anteriorment.
La notícia sobre el nou comprador de Marie Claire —la primera oferta es va rebutjar— es va saber al febrer. El nom de l'empresa no ha transcendit, però sí que pretén mantindre els llocs de treball d'aquesta emblemàtica i centenària firma de Vilafranca (Ports) amb un gran arrelament a les comarques del nord.
Els directius de Marie Claire van comunicar el 19 de juny de l'any passat la intenció de liquidar la companyia i procedir a un expedient de regulació d’ocupació. El 30 de juny va presentar el concurs de creditors i va acordar els primers acomiadaments amb els sindicats CCOO i UGT. Es va mantindre una plantilla mínima de 72 treballadors a Castelló i 33 a la resta d'Espanya, que continuaven en ERTO tres mesos —amb una possible pròrroga de tres mesos més—, i es va indemnitzar els 190 treballadors que l'empresa va acomiadar.
Fonts d'UGT han explicat que es tractaria d'una empresa de capital espanyol, però no se'n coneixen més detalls, ja que encara no han informat el comité d'empresa. Ara, després de presentar una nova oferta, caldrà esperar que l'administrador concursal li done el vistiplau i, posteriorment, serà la jutgessa titular del jutjat que tramita el concurs de creditors qui autoritze o no l'operació una vegada l'analitzen i l'estudien a fons.
Més llegit
-
Esclafits tèrmics, un fenomen meteorològic cada vegada més freqüent
-
La justícia europea avala que la llei d'amnistia és conforme al dret comunitari
-
Una periodista d’À Punt sobre la dana: “Vam arribar a Catarroja a les 18:45 h i en cinc minuts no es podia estar al carrer, l’aigua pujava ràpidament”
-
L'Aemet establix l'avís taronja a l'interior de València i el litoral sud d'Alacant este dijous
-
L'Audiència de Madrid ordena jutjar Begoña Gómez amb jurat per dos delictes i li torna el passaport
-
La Comunitat Valenciana, a més de 40 °C en molts punts i amb Ontinyent a 44,4 °C, la màxima de tot Espanya