Turisme obri un segon expedient sancionador a Airbnb
Acusa la plataforma d’allotjar habitatges sense el número de registre de servei turístic a què obliga la norma valenciana.
Turisme ha obert un segon expedient sancionador a la plataforma de lloguer en línia Airbnb per permetre que es publiciten i comercialitzen en el seu web allotjaments que no aporten el corresponent número de registre com a habitatge turístic de la Comunitat Valenciana. Aquesta infracció podria suposar-li una multa de fins a 600.000 euros.
És la segona vegada que l’administració valenciana s’enfronta a Airbnb després que l’abril passat sancionara la multinacional amb 30.000 euros per infringir la Llei 31/1998 de turisme per un motiu semblant. El número de registre que exigeix la norma valenciana assegura que els habitatges estan regularitzats i compleixen les obligacions com a allotjament turístic.
Airbnb recorrerà contra l'expedient
Airbnb ha anunciat que "quan reba una notificació formal" recorrerà contra l'expedient sancionador que li ha obert Turisme.
La companyia considera que aquesta decisió "va en contra dels emprenedors turístics de la Comunitat Valenciana que, a través d'una activitat econòmica sostenible, estan generant ingressos per a les famílies i els xicotets negocis dels municipis de la regió".
Fevitur demana implicació contra la oferta il·legal
La Federació Espanyola d’Associacions d’Habitatge i Apartaments Turístics (Fevitur) ha demanat implicació per part de comerciants, consumidors i agents socials de la Comunitat Valenciana per a fer front comú contra l’oferta il·legal d’habitatges turístics.
Fevitur i Turisme Comunitat Valenciana han presentat “Welldone, Welcome”, una nova campanya per a promocionar l’oferta legal d’ús turístic i presentar batalla a l’oferta il·legal.
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha demanat que es faça “pedagogia per a conscienciar el visitant que ha d’assegurar-se que contracta la seua estada en habitatges que tenen amb el número de registre, evitant així conseqüències que poden perjudicar el sector i els seus propis drets com a consumidor”.