El Tribunal Administratiu no admet un recurs de Per l'Horta contra la ZAL

És la tercera vegada que la justícia rebutja alguna de les apel·lacions contra les obres de la zona d'activitats logístiques del port de València

ZAL del Port de València
ZAL del port de València

El Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (Tacrc) no ha admés el recurs presentat per l'Associació Per l'Horta a l'acord municipal que atorgava la llicència al projecte de mesures correctores de la zona d'activitats logístiques (ZAL) del port de València.

És la tercera vegada que la justícia rebutja alguna de les apel·lacions que aquesta associació ha interposat contra les obres de la ZAL del port, segons ha informat l'Autoritat Portuària de València.

Anteriorment, el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) va denegar dues vegades els recursos de Per l'Horta de suspensió cautelar de la ZAL, i la junta de govern de l'ajuntament de València va denegar un recurs que pretenia paralitzar aquest pla d'adequació de l'entorn de la ZAL, també presentat per l'associació.

L'acord municipal que va recórrer Per l'Horta, i que ha sigut inadmés, donava llum verda a l'inici de les obres de condicionament de la ZAL, consistents en la reparació dels desperfectes originats per la falta d'ús de les instal·lacions, que són necessàries perquè l'Ajuntament hi puga començar a actuar.

Les obres de reparació (mesures correctores) les va licitar l'Entitat Pública Empresarial del Sols (Sepes) el juny de 2020 per import de 5,3 milions d'euros IVA inclòs i es van adjudicar al novembre del mateix any per un valor de 3,2 milions, per un termini d'execució de 10 mesos, a l'UTE ELIT (grup PAVASAL).

L'Autoritat Portuària assenyala que les obres estarien ja en execució si l'adjudicació no haguera sigut recorreguda davant el Tribunal Administratiu, i assegura que, amb la seua resolució, el Sepes ja pot activar el contracte per a començar les obres.

En concret, el projecte contempla la reparació i posada al punt del sanejament, terrenys ferms i paviments, jardineria i reg i enllumenat de la ZAL.

El port ha recordat que VPI Logística ha adjudicat quatre parcel·les de la ZAL a les empreses Grup Raminatrans, QA Pimba, MSC i Medlog Iberia, per a desenvolupar els seus projectes empresarials en les instal·lacions de la plataforma logística.

Aquestes empreses tenen previst invertir, conjuntament, 73,4 milions d'euros que permetran crear 1.518 lloc de treball (188 directes i 1.330 indirectes), i es comprometen a contractar aturats de llarga duració i a persones en risc d'exclusió social.

Destaca la font que, en tots els casos, els projectes empresarials presenten un fort component ecològic, ja siga per la instal·lació de complexos sistemes d'estalvi energètic i plantes fotovoltaiques o pel compromís de no contractar subministrament elèctric procedent de combustibles fòssils.

També et pot interessar

stats