Tres de cada quatre valencians redueixen la freqüència de la compra

Un 16,8% de la ciutadania fa la compra de la mateixa manera que abans del confinament i només un 1,1% compra diàriament.

Una dona fa la compra al Mercat Central de Castelló
Una dona fa la compra al Mercat Central de Castelló / À Punt NTC

El 75,9% dels valencians ha reduït la freqüència amb què fa la compra de serveis bàsics, mentre que el 6,4% admet que l'ha augmentada. Així mateix, un 16,8% realitza la compra de la mateixa manera que abans del confinament com a conseqüència de la crisi del coronavirus.

Així, es desprén de l'enquesta “Hàbits de Consum i Covid-19” que ha realitzat la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana a 935 persones amb l'objectiu de conéixer les modificacions dels hàbits de compra en la ciutadania durant l'estat d'alarma.

Així, més d'un 58% es decanta per fer les compres de productes bàsics una vegada a la setmana, un 23,7% fa les compres bàsiques entre dues i tres vegades per setmana, mentre que un 15,8% escala més les compres i les fa cada dues setmanes. Només un 1,1% va a comprar diàriament.

Quant al lloc on fa les compres, un 34,1% afirma que ha modificat el lloc on compra productes bàsics, mentre que pràcticament el doble, un 64,8%, manté els hàbits respecte al lloc de compra. 7 de cada 10 persones que han modificat el lloc de compra ho han fet en supermercats. A més, pràcticament la meitat, ho compren tot en un únic lloc, mentre que un 51,7% ho fa en dos o més llocs.

Vora la meitat de les persones consumidores no han modificat el contingut de la cistella. Els sectors que més han notat el canvi són el de productes de neteja i desinfecció (+26% de consum) i el de fruita, verdura i productes frescos (+25,9%).

Un de cada tres entrevistats ha destinat la mateixa despesa a la cistella de la compra, mentre que un 61,4% l'ha incrementada. D'aquests, la meitat l'han augmentada entre un 10 i un 20% i un 12,9% ho ha fet en més d'un 30%. Per contra, només el 4,5% n'ha disminuït la despesa.

També et pot interessar