Els transportistes valencians s’oposen a les mesures del Pla d'Impuls a la Sostenibilitat

El sector assegura que el pagament per l'ús d'autovies i l'enduriment del règim sancionador a la morositat debilitarà uns professionals que ja estan patint les conseqüències de la crisi econòmica

Transportistes
23 de maig 2021 - 16:41

El govern central preveu aprovar al mes de juny una taxa als vehicles pesants per l'ús de les autovies, a més d'altres propostes com l'enduriment del règim sancionador a la morositat. També es contempla impulsar la incorporació de camions de 44 tones i de 4,5 metres d'altura, que per la seua tipologia permeten major càrrega per viatge i per tant reduïxen les emissions contaminants i de CO2. L'objectiu del govern és fomentar la sostenibilitat i reduir la contaminació mediambiental que provoquen els camions.

Les noves propostes tenen al sector en contra. Els transportistes valencians s'oposen a les mesures del Pla d'Impuls a la Sostenibilitat. Asseguren que el pagament per l'ús d'autovies debilitarà aquest sector, que ja està patint les conseqüències de la crisi econòmica. Un sector que a la Comunitat Valenciana és clau.

Una mesura que ha confrontat les associacions de transportistes amb els usuaris, que discrepen sobre aplicar la taxa al conjunt de la societat o només als conductors que en facen un ús intensiu. 

Al sector no li ixen els comtes

El president de la Federació Valenciana d’Empresaris del Transport, Carlos Prades, en declaracions a À Punt ha dit que ‘’el sector, per experiència, sap que al final els costos els acaba absorbint la part més feble’’. Demanen consens per a tirar avant totes aquestes mesures i que el Ministeri de Transport penalitze altres sectors que estan més forts econòmicament. ‘’El sector, com a part professional de la cadena logística que és, no s’hauria de gravar’’. 

Als camioners i camioneres no els ixen els comtes, ja que es gasten una mitjana de 300 euros entre dietes, combustibles i altres despeses. A més, argumenten que el transport de mercaderies per carretera ja contribueix amb impostos elevats a atendre les necessitats de manteniment i inversió de les infraestructures viàries de l'estat espanyol. Segons expliquen, només a través de la imposició específica sobre el combustible, els transportistes aporten més de 15.000 milions d'euros tots els anys a les arques públiques. 

També et pot interessar