Els transportistes de Castelló demanen la rebaixa del peatge en l’AP-7

Consideren un greuge comparatiu que es bonifique només a Catalunya.

La rebaixa s’aplicarà fonamentalment a les comarques de Tarragona
La rebaixa s’aplicarà fonamentalment a les comarques de Tarragona
27 d'agost 2018 - 20:00

L’anunci fet pel govern central de bonificar determinats trams de l’autopista AP-7 no han caigut bé en el sector del transport de les comarques de Castelló. El fet és que la mesura, que preveu un 50% en la rebaixa del peatge de l’autopista, s’aplicarà fonamentalment a les comarques de Tarragona, en concret entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant. 

D’aquesta manera, el descompte només s’aplicarà a partir de l’última eixida de l’AP-7 a la província de Castelló, la de Benicarló-Peníscola fins Vinaròs. Per al secretari general de l’Associació Empresària Castellonenca de Transport de Mercaderies, ACTM, Javier Zaldívar, “es tracta d’un greuge comparatiu amb la comunitat catalana ja que margina el tram de l’AP-7 en bonificar només els transportistes que circulen per les comarques de Tarragona”. 

Zaldívar ha recordat l’altra sinistralitat que registra la província de Castelló “amb nombrosos accidents mortals al llarg de la CV-10 i la N-340” i ha afegit que “a Castelló ja fa anys que es va restringir el pas de camions per la N-340 entre Nules i Torreblanca”. Per això no comprén que la mesura no s’aplique a una província que es troba en aquestes condicions i que “es mereix el mateix tractament que la comunitat catalana”. 

Cal recordar que el tram entre Peníscola i Vinaròs està considerat com un dels punts més negres de la província de Castelló. L’última víctima mortal es va produir fa 3 dies després del xoc entre una moto i un turisme. Per aquesta raó, per la perillositat, està prohibit que hi circulen camions. 

Tot i això, el secretari general dels transportistes ha insistit en què la solució definitiva es la gratuïtat de l’AP-7, prevista per a l’1 de gener de 2020. 

Per la seua banda, la consellera d’Obres Públiques, María José Salvador, ha dit hui que l’escenari ideal és que s’hagueren bonificat més trams però en el que cal treballar i s’està fent, és a aconseguir-ne la gratuïtat. Per a Salvador “el govern central ens hauria d’haver consultat i hauria estat raonable que la bonificació s’haguera aplicat almenys fins a Torreblanca, per l’alta densitat de trànsit que hi ha” encara que ha afegit que “cal posar en valor la decisió d’alliberar l’AP-7, que no es conjuntura com la de les bonificacions, i que suposarà una solució estructural definitiva als problemes de circulació”. La consellera ha afegit que en el mes de setembre hi haurà una reunió amb els tècnics de Foment per a treballar conjuntament la proposta consensuada entre la Generalitat i els municipis i que abordarà les connexions que caldrà als municipis pels quals passa l’autopista del Mediterrani. 

Finalment, la consellera ha descartat, a preguntes dels periodistes, que les bonificacions a Catalunya siguen partidistes. 

També et pot interessar

stats