Els taxistes consideren insuficient el decret que regula Uber i Cabify

La Generalitat convoca el sector per a estudiar el nou decret del Govern central que regula els vehicles de lloguer amb conductor.

Taxistes es manifesten a València el passat 17 d'abril
Taxistes es manifesten a València el passat 17 d'abril / CONFEDERACIÓ D'AUTÒNOMS DEL TAXI DE LA COMUNITAT VALENCIANA

El president de la Confederació d'Autònoms del Taxi de la Comunitat Valenciana, Fernando del Molino, ha qualificat "d'agredolç" el decrei llei del Govern central que limitarà l'activitat de les plataformes de vehicles de lloguer amb conductor (VLC) com ara Uber i Cabify. Aquesta nova mesura aprovada divendres pel Consell de Ministres, recull la possibilitat que les comunitats autònomes deneguen la concessió de noves llicències quan se supere la proporció d'un VLC per cada 30 taxis.

Del Molino considera que el decret llei arriba tard i acusa el Govern central de no haver actuat amb rapidesa davant la liberalització del sector. A més, el representant dels taxistes mostra la seua preocupació pel futur de les més de 2.000 sol·licituds de llicències VLC que estan pendents de sentència judicial a la Comunitat Valenciana, i perquè si s'aproven no estaran afectades per aquest decret.

A més, Del Molino ha anunciat que si no s'arriba a acords amb les comunitats autònomes per a protegir el sector, hi haurà mobilitzacions coordinades de taxistes a tot Espanya abans de finals de mes.

La Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, ha anunciat que convocarà les diverses associacions valencianes del sector del taxi per a estudiar amb detall l'efectivitat de la nova normativa. El director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha remarcat que la llei del taxi de la Generalitat ja inclou mesures similars a les adoptades pel Ministeri de Foment, com ara la prohibició de concedir noves llicències quan se supere la proporció d'un VLC per cada 30 taxis. 

Segons Domingo, encara és prompte per a valorar si la nova normativa "resol el problema ja creat de la proliferació de llicències de VLC ja atorgades". El director general de Transport ha explicat que la confusa regulació legal dels VLC ha generat en els últims anys un devessall de resolucions judicials a tot Espanya, que estan obligant la Generalitat a atorgar llicències per a aquest tipus de vehicles en compliment d'aquestes sentències. 

La nova normativa, que haurà de convalidar el Congrés, inclou també l'obligació dels VLC de prestar almenys el 80% dels seus serveis dins de la seua comunitat autònoma. El Govern central ha fet així el primer pas per a donar rang de llei a les limitacions als vehicles VLC, incloses en el reial decret de 2015 que va  recórrer la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) i sobre el qual encara ha de pronunciar-se el Tribunal Suprem. D'aquesta forma, els taxistes tindrien protecció en el cas que el Tribunal Suprem dictaminara a favor de la CNMC.

També et pot interessar