Suspenen el juí del cas Bankia fins a gener
El tribunal requereix més temps per a elaborar el seu acte de conclusions.
La magistrada Ángela Murillo ha comunicat que les sessions del juí del cas Bankia, previstes per a les pròximes setmanes, queden suspeses fins al pròxim 8 de gener. Es reprendran amb les compareixences dels acusats, a causa que el tribunal requereix de més temps per a elaborar el seu acte de conclusions.
El judici es va iniciar amb les ponències de les defenses de totes les parts, que van exposar les seues qüestions prèvies al llarg de tres jornades. Després va tenir lloc el torn de rèplica de les parts per a respondre a aquestes qüestions. En la següent sessió, a partir del 8 de gener, està previst que tinguen lloc tres sessions setmanals en les quals s'iniciaran les compareixences dels investigats.
Els acusats i la 'doctrina Botín'
Gran part dels acusats han reclamat acollir-se a la 'doctrina Botín' durant el període de qüestions prèvies. Aquesta doctrina estableix que s'arxivarà la causa si la persona no és acusada pel ministeri fiscal o un particular.
La fiscalia només acusa quatre dels 34 asseguts en la banqueta: l'expresident i l'exvicepresident de Bankia, Rodrigo Rato i José Luis Olivas, respectivament, i els exconsellers José Manuel Fernández Norniella i Francisco Verdú Pons. Les diverses defenses han argumentat que l'únic perjudicat per l'eixida a borsa de Bankia és el Fons de Reestructuració d'Ordenació Bancària (FROB), propietari del 61% de Bankia. Els acusats consideren que no existeix acusació legitimada per a sol·licitar l'obertura de judici oral contra els altres 30 investigats.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang